המדריך לתיקון תריס גלילה

המדריך לתיקון תריס גלילה

תיקון תריס גלילה

תריסי גלילה, כמו מוצרים אחרים בעולם החלונות והתריסים, עברו שינויים רבים במהלך השנים. לפני כמה עשורים, תריס גלילה ידני היה בגדר ברירת מחדל באינספור בתים ובתי עסק בישראל. למרות שעדיין יש מקום לתריסי גלילה ידניים, הפופולריות של תריסי הגלילה החשמליים עלתה פלאים במהלך השנים, ולו מכיוון שהם מציעים כאן פשטות תפעול ונוחות מקסימלית.

יש לתריסי גלילה כמה וכמה יתרונות, אולם בדומה לכל סוג של תריסים – גם כמה סיכונים ונזקים פוטנציאליים שחשוב להכיר. במאמר הבא נציג בפניכם את כל מה שחשוב לדעת על תיקון תריס גלילה, כולל הטיפים שיגדילו פלאים את אחוזי ההצלחה שלכם.

כיצד פועל תריס גלילה?

עוד לפני שמדברים על תיקון תריס גלילה, חשוב לעצור ולהסביר כיצד התריסים האלו בכלל פועלים. העיקרון המרכזי הוא שתריס מהסוג הזה עולה או יורד באמצעות הפעלת רצועה המקושרת לחלון, או לחלופין בתפעול חשמלי. רצועת התריס מחוברת לגלגלת ("ארט"), שנעה בעת משיכה יחד עם גליל התריס ומביאה לעלייה או לירידה שלו. אם מושכים את התריס עד הסוף, הוא נעשה מגולגל מסביב לגליל מתכתי המותקן בחלון.

המצבים הנפוצים הדורשים תיקון תריס גלילה

תקלות עלולות להתרחש בכל אחד מהמנגנונים המרכיבים את תריס הגלילה ומאפשרים את אופן הפעילות שלו. התרחיש השכיח ביותר בו נדרש תיקון תריסי גלילה הוא קרע ברצועת התריס, שעלול להתרחש עקב בלאי טבעי, תפעול שגוי של הרצועה (למשל הפעלת לחץ גדול מדי) או התקנה לקויה של הרצועה על גבי הגלגלת. תקלה ברצועה עשויה להעיד על ליקוי בגלגלת הקפיץ של התריס החשמלי, שאף היא עלולה לסבול מבלאי עקב התיישנות החומר, חשיפתו לרטיבות הקיימת במבנה בו תריס הגלילה מותקן ועוד.

החלפת רצועה או גלגלת בתריס הגלילה נחשבת לתיקון פשוט יחסית. סביר מאוד להניח שכל חברת תריסים המכבדת את עצמה תוכל לבצע זאת בפשטות, במהירות ובמחיר מינימלי. יש אנשים שיוכלו להסתדר עם המשימה לבד, אולם אנחנו ממליצים לנסות לעשות זאת רק אם יש לכם את הידע הדרוש, ורצוי שגם יד אחת לפחות שאינה שמאלית.

את הסקירה אנחנו ממשיכים עם שבר בשלבי התריס, סכנה נוספת שכדאי להכיר. שבר בשלבי התריס נוט להיווצר בעיקר בשלבים העליונים שלו בשל העומס שהם מחזיקים ועקב העובדה שפלסטיק – החומר ממנו בדרך כלל עשויים שלבי התריס – הוא חומר מוגבל מבחינת העמידות שלו. כאן כבר מדובר במשימה מורכבת יותר, הדורשת פתיחה של כלל מנגנון התריס, ניתוק התריס, ניתוק השלב התקול והחלפתו בשלב חדש.

חשוב לציין ששבירה של שלב, אפילו אחד, לא יכולה להיות חדשות טובות. במקרים רבים זהו הסימן שהבלאי הטבעי של התריס מתחיל לתת את אותותיו ודורש טיפול .רבים מחליטים בנקודה הזו להחליף את כלל התריס, בבחינת הקדמת תרופה למכה. אם בוחרים בפתרון של החלפת תריס גלילה, הצפי הוא למלאכת תיקון שהיא מורכבת וגם יקרה יותר. עם זאת, בסופה אתם תהיו מצוידים בחלון שהוא כמו חדש.

כך מזהים את הבעיה

תקלות בתריסי גלילה בדרך כלל נותנות את אותותיהן הברורים, שרק נוטים להחמיר באופן משמעותי בהיעדר טיפול יסודי בתריס. כך למשל אתם יכולים לשים לב למצבים דוגמת תריס ש"מזייף" בעת הפתיחה שלו, תריס תקוע, תריס שאינו יורד וכן הלאה. יש אנשים שמעלימים עין מהבעיה, במחשבה שהיא תיפתר מעצמה. אחרים מנסים למצוא פתרונות "יצירתיים" לתפעול התריס, שעלולים לחולל נזק יקר או אפילו בלתי הפיך.

את התקלות בתריסי הגלילה חשוב לפתור באמצעות חברת תיקון תריסים, ובכך לקבל תריס שחוזר לפעול בדיוק כפי שמצפים. חברה המתמחה בתחום תוכל להגיע על מנת לאבחן באופן יסודי את הבעיה, הן בכל הנוגע לגורמים לה והן מבחינת המצב בנקודת הזמן הנוכחית: אם ישנה בעיה כללית בתריס או בחלון אשר הביאה לתקלה בתריס הגלילה, בצורה ישירה או עקיפה, ברור מדוע חשוב לפתור גם אותה כדי למנוע הישנות של הבעיה בעתיד הקרוב או הרחוק.

הכרחי שאנשי חברת תיקון התריסים יכירו את המנגנון העומד בבסיס תריס הגלילה, ואת הסוגים השונים המוצעים כיום, כמו את כף ידם. ביצוע מוצלח של התיקון, מ-א' ועד ת', יבטיח לכם תריס שנראה ושמתנהג כמו חדש, עם מינימום תקלות בעתיד הנראה לעין.

קבלו הצעת מחיר מהירה לתיקון