התקנת חלון קיפ

חלון קיפ
יש סוגים שונים של חלונות, לכל אחד מהם מאפיינים ויתרונות משלו. הבחירה בחלון משפיעה לא רק על התפעול ועל המראה שלו, אלא גם על תהליך התכנון וההתקנה של החלון בפועל. בחירה שמוכיחה את עצמה כמוצלחת בלא מעט תרחישים, מכל הבחינות, היא חלון קיפ. אז איך מתבצעת התקנת חלון קיפ? מתי מדובר בבחירה מוצלחת? ואיך עושים אותה נכון?

המאפיינים העיקריים של חלון קיפ

חלון קיפ בולט בעיקר באופן הפתיחה שלו. זהו חלון בעל ציר אנכי תחתון, שהפתיחה שלו – בין אם פנימה ובין אם החוצה – נעשית בהרמה שלו לאורכו של הציר האנכי התחתו. הפתיחה של החלון בפועל נעשית באמצעות הזזה של ידית ייעודית, לרוב בראש החלון. בדרך זו יכולים להיכנס אור ואוויר לחדר, אך לא מתאפשרת זוית ראייה מבעד לחלון. חלון קיפ מיועד מעצם ההגדרה שלו בעיקר לחללים קטנים באופן יחסי, הדורשים פרטיות: הדוגמה המובהקת והנפוצה ביותר היא כמובן חדר האמבטיה או השירותים. בנוסף לכך החלון מהווה בחירה נפוצה בחדרי שינה, בחדרי ממ"ד או במשרדים, בהם מעוניינים ליהנות מהיתרונות של אור ואוורור מבלי שלאנשים הנמצאים מחוץ לחדר תהיה את האפשרות להציץ לתוכו. חשוב לציין שניתן למצוא גם חלונות דריי קיפ. חלונות אלו משלבים בין מנגנון הפתיחה קיפ לבין פתיחת ציר, כך שהמשתמש יכול לבחור בכל פעם כיצד ובאיזה כיוון הוא מעוניין לפתוח את החלון. התקנת חלונות דריי קיפ היא יקרה יותר מאשר חלונות קיפ.

למה להתקין חלון קיפ?

התקנת חלון קיפ מומלצת עקב כמה סיבות עיקריות. זוהי בחירה נוחה מאוד לשימוש ולתפעול, שאף מוכיחה עצמה כחסכונית ביחס לסוגים רבים אחרים של חלונות. חלון קיפ מאפשר כאמור פרטיות מלאה, מה שנדרש בלא מעט מקרים וחדרים. בנוסף הוא אינו תופס מקום רב בחלל, מה שהופך אותו לאידיאלי עבור חללים קטנים. חלון קיפ, במצב הסגור שלו, מבטיח אטימה מצוינת בפני רוח ובידוד אופטימלי מפני קור – עובדה נוספת המסבירה את הנוכחות המרשימה שלו בחדרי האמבטיה. אם משתמשים בזכוכית חסומה, האיטום והבידוד יהיו משופרים אפילו יותר. בדרך זו השהות בחדרים תהיה נעימה יותר, כשבנוסף ניתן ליהנות מחיסכון משמעותי בהוצאות עבור קירור או חימום החדר. דבר נוסף שחלון קיפ מציע הוא בטיחות גבוהה. בבתים עם ילדים קטנים, בהם בסוגים רבים של חלונות מסתתרת סכנה של ממש, הבחירה בחלון קיפ תציע לבני הבית שקט נפשי. גם אם ניתן לפתוח את החלון בקלות יחסית, הפתיחה המצומצמת תבטיח שילדים לא יוכלו לעבור מבעד לחלון. שימו לב שלחלונות קיפ יש כמה חסרונות שכדאי לקחת בחשבון. החלונות כאמור אינם מאפשרים להיחשף למראות הנמצאים מבעד לחלון, כך שמי שמחפש חדרים מהם משתקפים נופים מרהיבים – ייאלץ לבחור בסוג אחר של חלונות. חלון קיפ בהמשך לכך נחשב למורכב באופן יחסי לניקוי מוחלט, מכיוון שאין גישה נוחה לכל השטח החיצוני שלו (חשבו על חלון הממוקם בקומה גבוהה).

התקנת חלונות קיפ: כך עושים זאת נכון

מיותר אולי לציין שהתקנת חלון קיפ היא משימה למקצוענים בלבד. רק חברות העוסקות בתחום של התקנת ותיקון תריסים וחלונות תוכלנה לבצע את המשימה בצורה נכונה, החל מהתכנון של החלון ועד להתקנה שלו בחלל הנבחר הלכה למעשה. כמובן שצריך לשאול תמיד מהם חומרי הגלם בהם משתמשת החברה ברמת המסגרת, הפרופיל, הזכוכית וכן הלאה. כך או כך ההמלצה הברורה היא לבחור את צורת החלון ואופן הפתיחה שלו עוד בשלבי התכנון של המבנה, מה שיהפוך לכם את החיים לקלים יותר. האתגר הראשון והחשוב ביותר שלכם הוא לפנות לחברה מקצועית ועתירת מוניטין, המספקת שירות של התקנת חלונות קיפ לצד שירותים הכרחיים אחרים (לדוגמה, תיקון חלונות). הצוות המקצועי שלה יוכל בוודאי לסייע להחליט האם התקנת חלון קיפ היא הצעד המומלץ ביותר בהתחשב במשתנים דוגמת מיקום החלון, גודלו, ייעוד החדר, הטעם האסתטי של בני הבית, התקציב וכן הלאה. ההתקנה עצמה, כאשר היא מתבצעת על ידי חברה מקצועית, לא אמורה להימשך פרק זמן ארוך מדי. מומלץ עם זאת לשים לב לטיב ההתקנה, לוודא שהחלון נפתח או נסגר בצורה פשוטה בלי "תופעות לוואי" וגם לשאול האם ניתנת אחריות על החלון, לאיזו תקופה ובאילו תנאים.  
קבלו הצעת מחיר מהירה לתיקון