התקנת חלון ציר

התקנת חלון ציר
חלונות ציר הם בחירה מקובלת מאוד במבנים בישראל מזה שנים. אלו הם ברמה הכללית חלונות המותקנים על גבי ציר אנכי ייעודי, כך שפתיחתם נעשית על גבי הצירים – בין אם החוצה ובין אם פנימה. לחלונות הציר יש כמה יתרונות מובהקים שמסבירים את הפופולריות שלהם, לצד כמה סיכונים שחשוב להכיר על מנת להימנע מהתקנה לקויה שלהם או מבעיות עתידיות בתפעול ובתחזוקה שלהם.

היתרונות של חלונות ציר

אז למה בכלל כדאי לבצע התקנת חלון ציר? בראש ובראשונה, החלון מאפשר חדירה מקסימלית של האור ואוויר לתוך החדר הנתון. זוהי בחירה מצוינת למי שאוהב את החדרים בבית או בעסק שלו מוארים ומאווררים, ולמי שנתוני הפתיחה שלו מראש אינם טובים (למשל חשיפה מוגבלת לשמש, הדורשת ניצול מירבי של כל קרן אור שכן מגיע למבנה). החלון מתאים בהמשך לכך כמו כפפה ליד למפתחים צרים או בסדר גודל מצומצם, אשר חלק ממנגוני הפתיחה האחרים אינם יכולים לספק להם פתרון. בפן הפוקנציונלי, תפעול החלון נעשה כמובן בצורה פשוטה ובסיסית. הניקוי של החלון נוטה להיות קל אף הוא, בעיקר כאשר החלון נפתח כלפי פנים. עם זאת, שימו לב שצורת פתיחה זו מגלמת בתוכה כמה חסרונות שכדאי להכיר אותם ולהיערך לקראתם מראש: החלונות עלולים לתפוס שטח יקר מחלל החדר (ופעמים רבות כל מטר בחלל הוא הרי חשוב), ובנוסף קיימת סכנת היתקלות של כנפי החלון בפתוחות בחפצים או ברהיטים הנמצאים בסביבתו, מה שעלול להסב נזק לכל אחד מהפריטים.

הדגשים להתקנה של חלונות ציר

התקנת חלון ציר עשויה להישמע כמו דבר פשוט על הנייר, אולם בפועל מדובר במשימה שעלולה להיות מורכבת. יש צורך להעניק חשיבות לכל אחד מהרכיבים המרכיבים את החלון, לרבות הפרופילים, התריסים וכמובן שגם הצירים הנמצאים בצדי החלון. מי שלא מתכנן מראש את מאפייני החלון, ומבצע את ההתקנה בצורה מרושלת, עלול להביא לכך שהתפעול של החלון יהיה מורכב, להגדיל את הסיכויים לבעיות חוזרות ונשנות ואף להציב סיכונים בפני בני הבית: חשבו למשל על חלון ציר, על המשקל האדיר שלו, שנופל מטה בהיעדר התקנה חזקה ונכונה שלו. מדובר במצב בעל פוטנציאל להיות מסכן חיים, ולמרבה הצער כבר היו דברים מעולם. התקנת חלונות ציר חייבת להיעשות תוך שימוש בציוד האיכותי ביותר שיש. חשוב שהצירים, הלא הם אמצעי הפרזול של החלון, יהיו עשויים מחומרים חזקים ועמידים, אשר נשמרים היטב לאורך זמן (תוך הוצאה מהמשוואה של נזקי חלודה, למשל). על התקנת החלון להיעשות במלוא תשומת הלב והזהירות, מתוך מטרה לבצע את המשימה ללא דופי ולספק תוך כדי ללקוחות כמויות ראויות של שקט נפשי.

מתי כדאי לבצע את ההתקנה?

בדומה לסוגים אחרים של חלונות, גם במקרה של חלון ציר ההמלצה הברורה היא לשאוף להתקין את החלון בשלבים מוקדמים ככל שניתן של הקמת המבנה. הסיבה היא שההתקנה עשויה להיות מעט פשוטה ומהירה יותר בדרך זו. מנגד, חשוב לציין שגם אם אתם משאירים את ההחלטה לרגע האחרון מסיבה כזו או אחרת, אין סיבה לדאגה: חברה מקצועית בתחום של התקנת חלונות או תריסים תוכל לבצע את המשימה כמעט בכל מקרה, גם כאשר מדובר במבנה שכבר עומד על תילו. מומלץ לפנות לחברה הבקיאה בתחום ובנגזרותיו השונות – חלונות, תריסים ואפילו רשתות – על מנת לקבל ייעוץ מקצועי ותמונה מלאה לגבי האפשרויות המוצעות. כל הרכיבים בסופו של דבר צריכים להתחבר לכדי שלם הומוגני אחד.

המחיר שאתם צפויים לשלם

אי אפשר להעריך מראש מהו הסכום שיידרש עבור התקנת חלון ציר. הסיבה לכך היא שישנם משתנים שונים שעשויים להיכנס לתוך משוואת המחיר ולהשפיע עליה. מאפייני המפתח, חומרי הגלם המשמשים להתקנת החלון (כולל הרכיבים שבו, למשל התריסים), התנאים השוררים במבנה ואפילו נסיבות ההתקנה. אם אתם מזמינים שירותי התקנת חלונות מחוץ לשעות המקובלות – למשל בערבים או בסופי שבוע – אתם עשויים לשלם מחיר גבוה בעשרות אחוזים בהשוואה למחיר המקובל עבור אותה פעולה בזמנים הסטנדרטים יותר. אם משווים את מחיר התקנת חלונות ציר לסוגים אחרים של חלונות, אפשר לראות שמחיר ההתקנה נחשב לסביר באופן יחסי: המחיר עשוי להיות יקר יותר מאשר התקנה של חלון פתיחה סטנדרטי, חלון הזזה או חלון קיפ, אבל מנגד זול בהשוואה לחלון גלילה חשמלי למשל (אם לוקחים בחשבון את עלויות התריסים, כמובן).
קבלו הצעת מחיר מהירה לתיקון