תריס חשמלי לא עוצר בירידה …. מה עושים ?

תריס חשמלי לא עוצר בירידה

תריס חשמלי לא עוצר בירידה

תריס חשמלי, מעצם ההגדרה שלו, מציע תפעול נוח יותר מכל מה שהכרתם. באמצעות מתגים ייעודיים, שלט או אפילו אפליקציה, ניתן להעלות או להוריד את התריס החשמלי בהתאם להעדפות שלכם ברגע נתון. בעיקרו של דבר תריסים אלו נחשבים לאמינים וצפויים להמשיך לפעול היטב לאורך זמן, אבל בדומה לכל פריט חשמלי – יש כאן פוטנציאל לתקלות שונות.

מצב בו תריס חשמלי לא עוצר בירידה עלול בהחלט להיות מנת חלקכם. אז מה עושים כדי להתמודד עם הבעיה ביעילות, בבטיחות ובמחיר נוח? המדריך הבא יעשה לכם קצת סדר בבלאגן.

תריס חשמלי לא עוצר בירידה? אלו הן הסיבות העיקריות

בדומה לבעיות אחרות הנוגעות לתריס החשמלי, גם במקרה בו הוא ממשיך לרדת למטה לאחר הפסקת הלחיצה על המתג יש כמה הסברים אפשריים. במנוע התריס החשמלי יש מערכת שהתפקיד שלה הוא להתנגד לירידה הטבעית של התריס מטה, הנובעת כמובן עקב כוח הכבידה. כאשר יש פגם מסוים במערכת, הלחץ שהתריס גורם לו עקב משקלו עלול להביא לאותה ירידה בלתי רצויה כלפי מטה. זו הסיבה לכך שבחלק גדול מהמקרים, הצניחה החופשית של התריס מתחילה בערך כאשר הוא מגיע לחצי הגובה – שלב בו המשקל העצמי שלו משחק תפקיד – ומתגברת ככל שהוא מתקרב לחלק התחתון שלו.

חלק גדול מהבעיות נובעות מתקלה בלב ליבו של התריס החשמלי, המנוע. בין אם המדובר הוא בתקלה חשמלית, בבלאי של אחד מרכיבי המנוע, מתפעול לא נכון שלו או מכל גורם אחר, ייתכן שיהיה צורך בתיקון מאסיבי של המנוע או אפילו בהחלפתו.

תקלה אפשרית נוספת, גם היא נפוצה בכל קנה מידה, היא בעיה בכיוון המנוע. כאן ייתכן מצב בו הכיוון מראש נעשה בצורה רשלנית, בעוד שלעיתים מדובר בבעיה שהתפתחה בעקבות תפעול לקוי של התריס או סיבה אחרת. לעיתים תנאי הסביבה הם שגורמים לבעיה או לכל הפחות מחמירים אותה, כשדוגמה מובהקת היא תפעול של תריס חשמלי בקיץ, במהלכו המנוע עלול להתאמץ יותר עקב החום המקשה על פעילותו.

גורם נוסף שעלול ליצור מצב בו תריס חשמלי לא עוצר בירידה הוא תקלה בקלאץ' של המנוע. ייתכן שתקלה זו תיגרם למשל עקב ירידה של התריס על גבי חפץ שהיה מונח בתחתית "המסלול", המביא לכך שהתריס כולו יוצא מאיזון.

לא תמיד חייבים להחליף מנוע

גם אם המנוע הוא ה"חשוד העיקרי" במצבים בהם התריס החשמלי מסרב לעצור, ממש אין חובה להחליף אותו. החלפת מנוע בתריס חשמלי, חלק מהותי מפרופיל הפעילות של חברות המציעות שירותי תיקון תריסים, היא כידוע יקרה באופן יחסי. לכן היא תהיה שמורה למצבים בהם ניכר שהנזק שנגרם למנוע הוא מאסיבי מדי, או כשהתיקון מראש יהיה מורכב ולא יאפשר להגיע לתוצאות המצופות תמורת סכומים סבירים.

לעיתים כיוון מדויק של התריס, תיקון נקודתי או החלפה של אחד החלקים המרכיבים אותו עשויים לפתור את הבעיה בצורה משביעת רצון, וכמובן שגם למנוע הישנות שלה בטווח הארוך. שימו לב שבהרבה מאוד מקרים, נדרש בכל מקרה כיוון של המנוע לאחר הטיפול בתקלה.

העלות של התיקון משתנה בהתאם לסוגו ולדרגת החומרה שלה, כאשר ברוב המקרים מצב בו המנוע שובק חיים תגרור עלויות גבוהות יותר עבור התיקונים. לא קשה להבין למה.

שאלת האחריות

אם אתם מבינים שיש צורך בהחלפת מנוע לתריס חשמלי, או מעוניינים לבצע את הבירור הראשוני, חשוב לשאול בן כמה בדיוק המנוע. בדרך כלל מנועיים לתריסים חשמליים מגיעים עם אחריות בת שנה או שנתיים, כך שיכול להיות שההחלפה תיכלל במסגרת האחריות. עובדה זו, מיותר אולי לציין, תקטין בצורה משמעותית את העלויות הנדרשות מכם או אפילו תביא לכך שלא תצטרכו להוציא מהכיס שלכם שקל.

מנוע של תריס חשמלי אמור להישמר פרק זמן ארוך יחסית, ולכן מצב בו תריס חשמלי ממאן לעצור במהלך הירידה שלו בשלב מוקדם עלול להיגרם עקב התקנה רשלנית שלו, שימוש בחלקי חילוף באיכות נמוכה, תפעול שגוי על ידי המשתמש וכן הלאה.

חשיבותו של הטיפול המוקדם

יש תקלות שונות שסובלות דיחוי, או אפילו התעלמות מוחלטת. מצב בו תריס חשמלי לא עוצר בירידה, חייבים להדגיש, ממש לא עונה על ההגדרה הזו. הסיבה הראשונה היא שמדובר בבעיה שצפויה להחמיר עם הזמן, בהיעדר טיפול. ייתכן שהתקלה הנקודתית במנוע או הכיוון השגוי שלו יביאו עם הזמן לכך שהמנוע ישבוק חיים לחלוטין – מה שכמובן הופך את הטיפול בבעיה למורכב יותר ומייקר את העלויות שלה, לעיתים בצורה משמעותית. סכנות אחרות הן עיקום מאסיבי של התריס, יצירת קרע ברצועה, נזק הנגרם לשלבי התריס השונים ועוד.

קל אולי לשכוח את זה כאשר התריס החשמלי עובד בצורה מושלמת, אבל מדובר בתריס שהמשקל שלו עשוי להיות גבוה במיוחד. לכן במצב של ירידה בלתי מבוקרת כלפי מטה, או אפילו נפילה, הוא עלול ליפול על אדם הנמצא בסמוך ולגרום לו לפגיעה. התרחיש הזה אמנם נראה בדיוני לחלק מהאנשים, אבל האמת היא שהיו כבר דברים מעולם.

ההמלצה הכמעט יחידה במצב הדברים הזה היא להפסיק להשתמש בתריס באופן מוחלט כאשר מזהים מצב בו הוא אינו עוצר בירידה, ולפנות לחברה מקצועית לצורך אבחון הבעיה וטיפול בה.

כך עושים זאת נכון

טיפול בתקלות הנוגעות לתריסים החשמליים הוא עסק למקצוענים בלבד. עם כל הטכנולוגיה המתקדמת העומדת בבסיס התריסים החשמליים, ואולי בגללה, מדובר במערכת רגישה מאוד. אם לא יודעים מה לעשות, עלולים לגרום נזק בלתי הפיך למערכת ולתריס כולו. עובדה זו עלולה לגרום לעלויות גבוהות עבור תיקון הבעיה, ובמקרים הקיצוניים אף להשבית את התריסים באופן מוחלט. כתוצאה מכך הסכומים הנדרשים עבור תיקון הבעיה, שגם כך לא נוטים להיות בשמיים, עשויים להיות בטלים בשישים.

חשוב לפנות לקבלת שירות מחברה העוסקת בתחום של תיקון תריסים, וכאמור – יפה שעה אחת קודם. מומלץ לוודא שהחברה היא אכן מנוסה ומקצועית בתחומה, מה שעשוי להביא לכך שהשירותים שהיא תיקח על עצמה ייעשו על פי הספר. בדקו עבור אילו תריסים החברה מספקת שירות, תוך שאיפה לניסיון בעבודה עם תריס דומה לשלכם: התאמה שכזו יכולה להבטיח בקיאות מלאה וגם שימוש בחלפים מותאמים, במידת הצורך.

יתרון אחר צריכות לקבל חברות המספקות מכלול רחב של שירותים תחת קורת גג אחת, כך שאפשר לפנות אליהן בכל בעיה ולקבל מענה משביע רצון.

קבלו הצעת מחיר מהירה לתיקון