המדריך לתיקון צירי חלונות פתיחה

המדריך לתיקון צירי חלונות פתיחה

חלונות פתיחה נחשבים לבחירה מקובלת מאוד במבנים בישראל, כשיש אנשים שיתייחסו אליה בתור בחירת מחדל בחלק מהמקרים. המדובר הוא בחלונות המותקנים על גבי ציר ייעודי, בצדי החלון, ונפתחים פנימה או החוצה. התקנה של חלון מהסוג הזה מוצעת בדרך כלל במחיר שווה לכל כיס, ויש לה כמה יתרונות בסיסיים: למשל תפעול נוח של החלון, ניקוי נוח (כאשר החלון נפתח כלפי פנים) או פתיחה מלאה של החלון (כאשר פתיחתו היא לכיוון חוץ).

חשוב להזכיר עם זאת שגם חלונות פתיחה אינם חסינים בפני תקלות אפשריות, הדורשות בחלקן גדול פנייה לחברה המציעה שירותי תיקון חלונות. במאמר הבא נציג בפניכם את הגורמים שעלולים להביא לתקלה בציר חלון הפתיחה, ונראה לכם כיצד ניתן לפתור אותה בצורה פשוטה במיוחד.

כיצד צירי חלונות הפתיחה עלולים להיפגע?

תיקון צירי חלונות פתיחה עשוי להידרש בכמה תרחישים עיקריים. ראשית, גם צירי החלון – בדומה למאפיינים אחרים שלו – אינו נשמר לנצח. הוא עתיד לחוות בלאי מסוים כעבור מספר שנים, לעיתים כתוצאה מכך שהחומרים שנבחרו לצורך ייצור הציר או ההרכבה שלו אינם איכותיים מספיק. אי אפשר להוציא מכלל אפשרות גם התקנה לקויה של הציר, שלמרבה הצער בהחלט נפוצה כיום בישראל.

לעיתים תקלות בצירי חלונות הפתיחה נוגעות לתפעול שגוי של החלון על ידי משתמשי הבית או המשרד. למרות שהצירים אמורים לעמוד בלחצים גדולים, עדיין ייתכן מצב בו פתיחה או סגירה של החלון תביא לגרימת נזקים לציר ולרכיבים אחרים במנגנון, בטווח הקצר או הארוך. דוגמה נפוצה היא חלון אשר במצב הפתוח שלו נלחץ על ידי רהיט כבד או פריט אחר, לחץ שעלול להביא לפגיעה הדרגתית בציר או להוציא אותו ממסלולו.

כך מתקנים צירים בחלונות פתיחה

אבחון מלא של הבעיה, על ידי חברה מקצועית (ועוד נגיע לכך בהמשך), הוא צעד מרכזי בדרך לטיפול הבעיה בצירי חלונות הפתיחה. ייתכנו כמה בעיות מרכזיות, לרבות התעקמות או התנתקות אחד הרכיבים במנגנון ציר הפתיחה, שבר פיזי, בעיות בחיבור החלון לציר או הציר לפרופיל וכן הלאה.

הנקודה העיקרית היא שתקלה בציר חלון הפתיחה דורשת כמעט בכל המקרים תיקון מהיר, אם לא מיידי. הסיבה לכך היא כמובן בטיחותית. המשקל של חלון פתיחה עשוי להיות גבוה מאוד, כך שבעת נפילה שלו – שעלולה להתרחש כאשר הציר עליו מורכב החלון פגום או נוטה להיהרס – אנשים הנמצאים במבנה ניצבים בפני סכנה מוחשית. בבתים עם ילדים, למשל, כל דקה בה החלון עומד חסר טיפול עלולה במובן מסוים להיות מסוכנת.

כמובן שלצד השיקול הבטיחותי, חשוב להזכיר שתפעול קל ופשוט של החלון עשוי לשפר את איכות החיים במבנה. אנחנו מצפים לחלון שיהיה ניתן לפתוח ולסגור בצורה פשוטה, ללא תקלות וכמובן שללא חשש. ייתכן שהתפקוד הלקוי של הצירים יקשה על השימוש שלנו בחלון ויפגע בפונקציונליות שלו: חשבו למשל על חדירת אור ואוויר לחדר כשלא מעוניינים בכך.

המלצה ברורה אחרת היא לנסות להימנע מתיקון עצמאי של הבעיה. למרות שיש מקרים פשוטים בהם כן תוכלו לטפל בבעיה באופן בסיסי (למשל בורג שהשתחרר), מקרים רבים אחרים כן דורשים התייחסות של חברה הבקיאה בעולם התריסים והחלונות. היא תוכל לנסות לבחון מהם הגורמים האפשריים שהביאו לבעיה במנגנון התפעול של חלונות הפתיחה, ובכך לספק פתרון שגם ימנע הישנות של הבעיה.

מחיר תיקון צירי חלונות פתיחה

אי אפשר להעריך מראש מה יהיה המחיר הדרוש עבור תיקון צירי חלונות פתיחה, וזאת מכיוון שהמחיר עשוי להיות תלוי במשתנים מגוונים הנוגעים לציר, לחלון או אפילו למבנה הספציפי. לעיתים נסיבות הזמנת השירות משפיעות על המחיר. כך למשל מתן שירות מחוץ לשעות המקובלות, וכמובן שגם בשבתות או בחגים, עשויה לייקר את המחיר בכמה עשרות אחוזים. אם הבעיה סובלת דיחוי, מומלץ להזמין את השירות בזמנים הסטנדרטיים הנחשבים לזולים יותר.

החדשות המעודדות הן שבחלק הארי של המקרים, אתם ממש לא צפויים לשלם יותר מדי על תיקון צירי חלונות פתיחה. המחיר הנגבה עבור השירות הוא לרוב ברף התחתון של סקאלת המחירים עבור תיקון תריסים או חלונות, כך שמחיר מינימלי של כמה מאות שקלים יכול לאפשר לכם לפתור באופן מוחלט את הבעיה באמצעות בעל המקצוע.

קבלו הצעת מחיר מהירה לתיקון