כל הסיבות למה תריס חשמלי חורק…

כל הסיבות למה תריס חשמלי חורק...

תריס חשמלי חורק

בחירה בתריס חשמלי מציעה עבורכם הרבה מאוד יתרונות, בעיקר ברמה התפעולית. תריס חשמלי מהשורה הראשונה, המותקן על ידי חברה מקצועית, הוא נוח לתפעול, נשמר היטב ובעל אורך חיים גבוה. אלא שגם כאן יש תקלות שונות שעלולות להיכנס לתמונה, אותן חשוב לאבחן ולפתור בשלבים הראשונים. אחרת, ייתכן שהתיקון יהיה יקר יותר, או אפילו שיהיה צורך בהחלפה של התריס או חלקים ממנו.

תריס חשמלי חורק עונה על ההגדרה הזו. גם אם יש אנשים שמנסים להשלים עם רעשי החריקה הצורמים, בפועל הם מעידים על הצורך בטיפול בתריס – ויפה שעה אחת קודם.

מה גורם לתריס חשמלי לחרוק?

תריס חשמלי עלול לחרוק, במהלך העלייה או הירידה שלו, מכמה סיבות עיקריות. אחת השכיחות שבהן היא תזוזה של אחד מהשלבים בתריס החשמלי ממקומו, שמביאה לכך שהוא שורט את מסגרת התריס ומשמיע את אותם רעשים לא נעימים. מעבר לחוסר הנוחות, מדובר כאן בבעיה שלא תיפתר מעצמה אלא עלולה להפוך להיות חמורה יותר עם הזמן, בהיעדר טיפול.

יש מקרים בהם החריקה נגרמת מגוף זר שנכנס לתוך ארגז התריס ומפריע לתנועה החלקה שלו, כאשר בין הגופים האלו ניתן למנות אבנים קטנות, ברגים או אפילו בעלי חיים זעירים (הדוגמה המובהקת היא כמובן לטאות). לעיתים מגע עם חפצים כבדים המוננחים על גבי אדן החלון עלול להביא לכך שהתריס יתעוות ויצא ממסלולו, מה שגורם לאותם רעשים. לכן חשוב להימנע מהנחה על אדן החלון של חפצים שלא אמורים להיות שם, ולוודא שאין חפץ שמפריע לירידה בכל פעם שמעוניינים לסגור את התריס החשמלי.

תקלות אפשריות אחרות הגורמות לרעש החריקה עשויות להיות תקלה במנוע החשמלי של התריס, שחיקה של המברשות שבצידי המסילות התריס, צירים שאינם משומנים ועוד.

מה עושים עם תריס חשמלי חורק?

חשוב להדגיש שברוב המקרים, הבעיות שתיארנו כאן לא נוטות להיות נפוצות יותר מדי. כל עוד מקפידים על תפעול תקין של התריס, נמנעים מאותם חפצים זרים ומקפידים על שימון שלו מדי תקופה, הסבירות למצב של תריס חשמלי חורק הוא נמוכה באופן יחסי. כיאה למוצר אמין ועמיד במיוחד.

אם בכל זאת מושמעים רעשי החריקה, אפשר כצעד ראשון להעיף מבט במסילה כדי לראות האם ישנם גופים זרים בולטים או לחלופין סימני חריטה, שעשויים להעיד על מגע בלתי רצוי של אחד השלבים בתריס עם המסילות. סביר להניח שבעל המקצוע יפתח את ארגז התריס ויבחן בצורה ישירה את השלבים והחלקים השונים המרכיבים את מערך התפעול של התריס החשמלי.

ברוב המקרים רצוי לפנות לקבלת סיוע מקצועי מחברות הפועלות בתחום החשוב כל כך של תיקון תריסים וחלונות. אנשי החברות האלה יוכלו להגיע לשטח ולאבחן את הבעיה, כאשר לעיתים הבדיקה הראשונית יכולה להתבצע על סמך האזנה לרעשי החריקה. מבט כולל בתריס תוך כדי התפעול שלו (תנועת השלבים מעלה ומטה, בחינת תפקוד המנוע וכן הלאה) יוכל לספק תשובות לשאלות שנשארו אולי פתוחות. במעמד הבדיקה, בעל המקצוע יוכל לבדוק האם אכן מדוע בבעיה של חריקת תריס חשמלי או שמא בתקלות אחרות הגורמות לרעשים: למשל, רעש של זמזום המופיע בכל לחיצה על שלט התריס.

תיקון החריקה ייעשה בהתאם לאופי הבעיה, כאשר החדשות הטובות הן שבחלק גדול מהמקרים מדובר בתיקון בסיסי יחסית (כל עוד מבצע אותו בעל מקצוע מנוסה ומיומן, כמובן). במקרים הפשוטים, השבת השלבים למסלולים או הוצאת הגורם הזר יכולים לפתור את הבעיה לחלוטין. באחרים, ייתכן שיהיה צורך בתיקון של החלון ואחד מרכיביו, או לחלופין בהחלפה שלהם.

פעולות התחזוקה של שימון וניקוי התריסים יכולות לפתור את מפגע הרעש במספר לא מבוטל של מצבים. יש בעלי מקצוע שיחליטו לבצע זאת בכל מקרה במעמד התיקון של התריס, במטרה להאריך את חייו ולמנוע בעיות נוספות בעתיד.

כמה התיקון צפוי לעלות תיקון של תריס חורק ?

האמת היא שבתחום של תיקון והחלפת תריסים, קשה לספק מראש תשובה חד משמעית לשאלת העלות של השירות. יש מכלול משתנים שנכנסים לתוך המשוואה ומשפיעים עליה, למשל סוג הפעולות שבעל המקצוע מבצע, מאפייני התריס, החלפים בהם נעשה שימוש (אם יש צורך בהחלפה) ואפילו נתונים כלליים לגבי מועד התיקון ומיקומו. בעיות הגורמות לחריקה של תריסים חשמליים לא נוטות להיות בדרך כלל דחופות, כך שלרוב אין צורך לפנות לבעלי המקצוע מעבר לשעות הפעילות המקובלות. עם זאת כן חשוב שלא להתעלם מהבעיה, אלא לחתור לתיקון שלה בהקדם האפשרי.

בהערכה גסה, אפשר לטעון שתיקון התריס החשמלי החורק יכול להיות כרוך בעלות של כמה מאות שקלים בלבד. במקרים אחרים הצפי הוא שהמחיר יהיה מעט גבוה יותר, אם כי לא באופן גורף (למעט אולי המקרה הדי נדיר של החלפת מנוע בתריס חשמלי, בו העלויות גבוהות יותר). הסכומים לא אמורים להיות בשמיים, ובכל מקרה רצוי שהם לא יהיו שיקול בשאלה האם לפנות לבעל מקצוע.

משאירים את רעשי החריקה מאחור

יש כמה שיקולים שכדאי לקחת בחשבון בבחירת חברה או בעל מקצוע שיקחו על עצמם את המלאכה של תיקון תריסים חשמליים חורקים. בדרך כלל מומלץ להעדיף חברות המספקות מכלול רחב של שירותים עבור תריסים וחלונות תחת קורת גג אחת. עובדה זו עשויה להפוך את החיים שלכם לפשוטים יותר, כאשר יש כתובת אחת שתוכלו לפנות אליה בכל שאלה או בקשה. היא עשויה להביא לכך שהתיקון עצמו יהיה יעיל יותר, וכמובן שגם להוזיל את העלויות שלו. וכמובן – אם אתם מבינים שאתם בידיים טובות, תוכלו לקבל שקט נפשי מבורך.

מומלץ להעביר לחברה, בשלב התיאום הראשוני מולה, פרטים לגבי סוג התריס, היצרנית ורצוי שגם הדגם הספציפי. ייתכן שאנשי החברה ישאלו כמה שאלות בסיסיות על הרעשים או אפילו יבקשו מהלקוח לצלם סרטון וידאו של התריס. ידע מהסוג הזה יאפשר להם להיערך לקראת מלאכת התיקון באופן מלא, למשל בכל הנוגע לאספקת רכיבים חלופיים במידת הצורך. באמצעותו, החברה תוכל לדעת גם עד כמה היא מסוגלת לטפל בבעיות המופיעות בתריס נתון.

קבלו הצעת מחיר מהירה לתיקון