התקנת חלון הזזה – מה המחיר ?

התקנת חלון הזזה - מה המחיר ?

התקנת חלון הזזה

חלון הזזה, כנובע משמו, הוא חלון הנפתח בתנועה לאחד הצדדים. זהו חלון קלאסי ונפוץ, המציע כמה יתרונות חשובים דוגמת מחיר נוח, חיסכון מקסימלי במקום (החלון אינו נפתח כלפי החדר כמו חלון ציר, למשל) ותפעול פשוט בכל קנה מידה. מדי שנה ישראלים רבים מעוניינים להתקין במבנה שלהם חלון הזזה, מה שהופך אותו לאחת הבחירות היותר מקובלות כיום. הנקודה החשובה היא שהדרך להתקנה המוצלחת של החלון עוברת בתכנון מדויק של החלון ובפנייה לחברה מהשורה הראשונה בתחום של התקנת חלונות.

הסוגים העיקריים של חלונות הזזה

עוד לפני שמדברים על התקנת חלונות הזזה בפועל, חשוב להתייחס לסוגים העיקריים שלו – אבחנה שתשפיע מטבע הדברים גם על ההתקנה של החלון. הסוג הראשון הוא חלון הזזה המורכב משתי כנפיים, הניצבות זו לצד זה או לחלופין אחת מאחורי השנייה. כנפי החלון נעות על גבי המסילה, כאשר לא ייתכן מצב בו החלון יהיה פתוח לחלוטין: האפשרויות הן חלון סגור, או חלון חצי פתוח. דגם זה של חלון הזזה מגיע במחיר סביר ומתאים לצרכים של רוב המשתמשים בשל עמידות גבוהה, שימוש פשוט ודרגת בטיחות משביעת רצון. מנגד, העובדה שאי אפשר לפתוח את החלון לחלוטין עלולה להגביל את האוורור של החלל ולפגוע באטימות ובבידוד שמצפים להם בוודאי מחלון. לצד זה תוכלו למצוא חלונות הזזה כיס, המגיעים לרוב עם תג מחיר מעט גבוה יותר. גם כאן התנועה של החלון נעשית לאחד הצדדים, באמצעות מסילה ייעודית. ההבדל העיקרי הוא שבמסגרת התקנת החלון, מתוכנן כיס פנימי ומובנה בקיר, אליו נכנס החלון. באמצעות מיקום של שני כיסים בשני עברי החלון, אפשר לפתוח אותו לחלוטין וליהנות מאוורור מקסימלי. גם חלונות מהסוג הזה עלולים להיות בעייתיים מבחינת האיטום והבידוד, כשחיסרון נוסף בהשוואה לסוג הסטנדרטי יותר של חלון הזזה הוא שעלול להצטבר על גביו אבק שההגעה אליו לצורך הניקוי מורכבת.

איך מתקינים חלון הזזה?

התקנה של חלון הזזה נגזרת כאמור מסוג החלון הנבחר וממאפיינים נוספים, דוגמת גודל המפתח שהחלון אמור לכסות, חומרי הגלם בהם נעשה שימוש וכן הלאה. ההתקנה מבוססת מטבע הדברים על חיבור הפרופיל לקיר, התקנת המסילות וחיבורם לתריסים הנבחרים. כל העת יש לתת את הדעת על מנגנון הפתיחה והסגירה של החלון, ועל האופן שבו החלון מתפקד לאורך זמן. לעיתים, התפעול של החלון מושפע מאיכות רכיבי הפרזול שנבחרו ומסוג העבודה שנעשתה איתם.   אם נחזור לאבחנה בין שני הסוגים העיקריים של חלונות הזזה, אפשר לטעון שברוב המקרים חלונות הזזה עם כיס יהיו מעט יקרים יותר להתקנה בהשוואה לחלונות בעלי כנפיים נפרדות. הסיבה היא שיש להכין מראש את התשתית הנדרשת עבור הכיס בקיר. יש שימליצו בנסיבות האלה לבחור מראש מהו סוג החלון שמעוניינים בחדר נתון, מה שיאפשר להיערך לכך היטב ולתת מענה לדרישות השונות עוד בשלב התכנון וההקמה הראשונית של המבנה. התקנה נכונה ומתוכננת היטב יכולה לחסוך לא מעט כספים – וגם כאבי ראש – בהשוואה לכזו הנעשית בשלבים מאוחרים יותר.

שאלת המחיר

מחיר ההתקנה של חלונות הזזה מושפע אף הוא ממשתנים שונים, כאשר בנוסף אנחנו יכולים לצפות לשוני בין החברות המציעות את השירות החיוני הזה. אם משווים זאת לסוגי אחרים של חלונות, אפשר לטעון שמחיר ההתקנה במקרה הזה הוא בהחלט סביר וממוצע. המחיר נקבע על פי מטר רבוע של חלון, כך שבמקרה של חלונות גדולים אתם צפויים לשלם יותר. חשוב שלא להתפשר בהתקנה של חלון הזזה, ולבחור אך ורק בחברה שבטוחים בכל מאת האחוזים בניסיון שלה ובמוניטין שבנתה בתחום במהלך השנים. בדרך כלל רצוי להעדיף חברה המספקת מענה רחב ומקיף בתחום, כלומר, פתרונות שונים עבור חלונות, תריסים, רשתות וחלקים משלימים אחרים. חברה שכזו תוכל לבצע את ההתקנה על פי הספר, תוך בחינת כלל המשתנים במשוואה. חלון המותקן בדרך זו צפוי לפעול בדיוק כפי שמצפים ולהישמר לאורך זמן, עם מינימום תקלות. מומלץ לשים לב מהי האחריות הניתנת על חלון ההזזה, בשאיפה שזו תהיה מלאה וארוכה ככל האפשר. לא מדובר כאן רק באחריות שמספקת יצרנית או משווקת החלונות עבור המוצר, אלא באחריות החשובה לא פחות עבור עצם ההתקנה של החלון. בחלק מהמקרים ניתן לרכוש אחריות מורחבת, המאפשרת החלפה לחלקי חילוף ולרכיבים מקוריים של החברה, יחד עם שירותים נוספים.
קבלו הצעת מחיר מהירה לתיקון