המדריך המומלץ להתקנת תריסים

המדריך המומלץ להתקנת תריסים

תריסים הפכו לפריט בסיסי בכל מבנה בישראל, עד שקשה לנו לפעמים לזכור שכל תריס כולל תכנון, ייצור וגם התקנה בת כמה שלבים. הרמה המקצועית של כל משלבי ההתקנה, יחד עם חומרי הגלם עליהם מתבססים, יגדירו את התפקוד של התריס ואת העמידות שלו לאורך זמן. המשמעות היא שאסור לכם להתפשר במקצועיות של החברה אליה אתם פונים לצורך התקנת תריסים, כפי שנסביר במאמר הנוכחי.

לכל תריס יש חוקים משלו

הנקודה הראשונה שכדאי להבהיר היא שקשה מאוד להגדיר, על אחת כמה וכמה על הדפוס, את האופן שבו יש לבצע כיום התקנת תריסים. לכל סוג של תריס (תריס גלילה, תריס פתיחה וכן הלאה), ולעיתים גם לדגמים שונים מאותה קטגוריה, עשויים להיות דרישות שונות בתכלית מהבחינה הזו. את התריס בהמשך לכך יש לתכנן על פי סוג החלון והתנאים השוררים במבנה, דוגמת גודל המפתח או המיקום שלו, וכמובן שגם מאפייני החלל עצמו. שאלה נוספת שרצוי שתקבל מענה נוגעת להרגלים, לסגנון החיים ולההעדפות של בני הבית.

חומר הגלם ממנו עשויים התריסים מגדיר את האופן בו הם יתפקדו לאורך זמן, העמידות וגם צורת ההתקנה. אם מתייחסים לבחירות העיקריות המקובלות כיום, התקנת תריסי פלסטיק אותם מרימים בעזרת רצועה נחשבת לפשוטה באופן יחסי. היא תדרוש התקנה של ארגז תריס, ציר, רצועה, שלבים ורכיבים אחרים. כאשר בוחרים בתריסי אלומיניום נהנים מרשימה מרשימה של יתרונות, דוגמת מראה יוקרתי, עמידות גבוהה ואמינות. אולם צריך לקחת בחשבון שהתקנת התריסים צפויה להיות מורכבת מעט יותר, וכמובן שגם יקרה יותר.

בחירה מקובלת כיום היא בתריסים חשמליים, שההתקנה שלהם דורשת כבר התעסקות ישירה עם תשתיות החשמל במבנה. במקרה הזה יש צורך להתקין את התריס ואת נקודת החשמל גם יחד. עלות ההתקנה תהיה לכן יקרה יותר מאשר בסוגים אחרים של תריסים.

באיזה שלב מומלץ להתקין תריסים?

התקנת תריסים ניתן לבצע בכל שלב למעשה, כך שאם אתם מעוניינים לשפץ או לשדרג את המבנה – אתם בהחלט יכולים להכניס לתמונה ביצוע שינויים בתריסים. אבל האם זה באמת מומלץ? ממש לא בטוח. בדומה לפעולות אחרות הנוגעות למבנה, גם כאן התמונה עשויה להיות פשוטה יותר, וגם זולה משמעותית, כאשר אתם מעניקים תשומת לב לתריסים כבר בשלבים ראשונים של ההקמה. במילים אחרות: התקנת תריסים יכולה ואפילו צריכה להתבצע בשלב מוקדם ככל שניתן.

יש אנשים שיודעים מראש מהו סוג התריסים שהם מעוניינים להתקין בכל חדר, בעוד שאחרים "הולכים לאיבוד" דרך היצע הסוגים, הסגנונות, הדגמים והחברות. זו הסיבה שכדאי להיעזר בשירותיה של חברה הבקיאה בתחום ועוקבת אחר הנעשה בו. כוח אדם מיומן ומקצועי יוכל להבין את צרכי ורצונות הלקוחות ולהתאים אליהם באופן מלא את מאפייני התריס הנבחר, על פי אלמנטים שקיימים או עתידים להיות קיימים במבנה.

למה חשוב לשים לב?

התקנת תריסים מקצועית תבטיח תפעול מושלם של התריסים ותקנה לכם שקט נפשי לאורך זמן. כדי שזה יקרה, עליכם לפנות קודם כל לחברה מהשורה הראשונה בתחום. חברה המתקינה תריסים וחלונות תחזיק בציוד, בכוח האדם ובידע שיאפשר לה לבצע את המשימה על פי הספר. כמובן שהכרחי לוודא שהיא אכן מומחית בהתקנה של תריס מהסוג בו אתם מעוניינים. חברות מובילות תספקנה פתרונות לכל סוגי התריסים, או לכל הפחות לרובם, מה שיקל עליכם ביותר ממובן אחד.

מומלץ לעבור היטב על הסכם ההתקנה של התריס, מול החברה המבצעת, ולראות מהן ההתחייבויות שלה לגבי התהליך. אחד מסעיפי החובה בהקשר הזה הוא האחריות, שמומלץ כמובן שתהיה מלאה וממושכת ככל האפשר. כיום ניתן להתקין תריסים עם מספר שנות אחריות, כאשר האחריות מכסה את כלל סוגי התקלות. אתם בהחלט יכולים לשאוף לאחריות מקיפה, בת חמש שנים או אפילו למעלה מכך.

מומלץ בהמשך לכך להעדיף חברה שיכולה לספק פתרון לכל אורך הדרך: החל משיווק התריסים, דרך ההתקנה שלהם בפועל ועד לפעולות של תיקון ותחזוקה במידת הצורך. עובדה זו יכולה מאוד להקל על בני הבית או אנשי העסק, מכיוון שהם יודעים שיש כתובת אחת אליה הם יכולים לפנות ולקבל מענה. בהיבט הכלכלי היא עשויה להוזיל עבורם את התמונה במידה ניכרת, ולאפשר לכם לאורך זמן חיסכון של כמה אלפי שקלים לפחות.

קבלו הצעת מחיר מהירה לתיקון