איך מתקנים תריס חשמלי שתקוע למעלה?

תריס חשמלי תקוע למעלה

תריס חשמלי תקוע למעלה

זה קרה גם לכם. יום בהיר אחד, ניגשתם למתג של התריס החשמלי במטרה להוריד אותו כלפי מטה. לחצתם, המתנתם, ושוב דבר לא קרה. התריס פשוט נשאר במקום שלו, גבוה למעלה. עובדה זו פוגעת מטבע הדברים באפשרות לתפעל את התריס ומבטלת את היכולת שלו למלא את התפקידים המגוונים שאנחנו מייחסים לו, למשל בכל הנוגע לחסימת הכניסה של אור או אוויר לבית.

החדשות הטובות: מצב בו תריס חשמלי תקוע למעלה הוא בהחלט בר תיקון, כשבחלק גדול מהמקרים מדובר בעלויות סבירות בהחלט.

 

מדוע תריס חשמלי תקוע למעלה?

האתגר הראשון הוא לזהות את הבעיה שמביאה לכך שהתריס אינו יורד. בהרבה מאוד מקרים האשמה נופלת על רצועות התריס, שאחראיות בפועל על התנועה של התריס כלפי מעלה או מטה. ייתכן מצב בו רצועת התריס תיקרע או לכל הפחות תצא ממקומה, מה שיגרום לניתוק בין התריס לבין המערכת החשמלית. במקרה הזה אתם עשויים ללחוץ על כפתור ההפעלה של התריס, לשמוע את הרעש הנובע מכך אבל לא לראות את התריס יורד כלפי מטה. כך גם במקרים בהם ציר התריס נופל, או הברגים המחברים רכיבים שונים במערך התפעול שלו נהרסים. נתק במערכת החשמלית העומדת בבסיס התריס עשוי להסביר אף הוא את הבעיה, כאשר לעיתים חברות המתקנות תריסים תוכלנה להציע מענה מקצועי ויעיל יותר מאשר חשמלאים (שיכולים להיות מומחים גדולים בבעיות חשמל, אבל לא להכיר את התריסים החשמליים הנפוצים כיום בצורה מספקת).

במקרים אחרים, הנחשבים למורכבים יותר, תריס חשמלי תקוע למעלה עקב תקלה נקודתית במנוע או אפילו מצב בו המנוע שובק חיים לחלוטין. לכל מנוע יש הרי תוחלת חיים משלו, העומדת לרוב על כמה שנים טובות, אבל עדיין ייתכן מצב בו לאחר זמן מסוים המנוע יתחיל לזייף או יפסיק לעבוד. לעיתים הבעיה היא התקנה מרושלת של המנוע, שימוש ברכיבים שאיכותם לוקה בחסר או תפעול שגוי של המשתמש.

שימו לב שבחלק גדול מהמקרים, מנוע חשמלי יגיע עם אחריות למשך תקופה של כשנתיים. לכן אם הוא עדיין בתקופת האחריות, תוכלו לפנות לחברה המספקת את השירות ובכך להוזיל משמעותית את העלויות הנדרשות מכם. לרוב אפילו לא תצטרכו לשלם כלל עבור התיקון או ההחלפה של התריס, אם כי תיתכן השפעה לנסיבות הספציפיות בהן התרחשה התקלה.

 

איך מטפלים בבעיה? (או: אל תעשו את זה בבית)

צורת ההתמודדות עם תריס חשמלי שנתקע תלויה כמובן בגורמים הנקודתיים המביאים לאותה בעיה ולדרגת החומרה שלה. בנוסף לכך ייתכן מצב בו סוג התריס ומאפייניו עשויים להשפיע על מורכבות התיקון. דוגמה מובהקת לכך היא תריס חשמלי גדול, באורך של כמה מטרים לפחות, שהעלות שלו תהיה לרוב יקרה יותר מאשר תריסים קטנים ובסיסיים יותר.

חשוב ליצור קשר עם חברה העוסקת בתחום של תיקון תריסים בהקדם האפשרי, ולו מכיוון שבאמצעותן תוכלו למפות בצורה מדויקת את הבעיה. יש מצבים שיספיק לבעל המקצוע מבט פשוט כדי להבין מול מה בדיוק אנחנו מתמודדים. במצבים אחרים יידרשו פירוק של התריס ופתיחה של ארגז התריס, שהם כמובן עסק למקצוענים בלבד. בכל מקרה אבחון הבעיה לא צפוי להיות מורכב יותר מדי, וברוב המקרים כלול במחיר העבודה. אבחון התקלה יכול להיעשות במעמד הביקור וכפעולה מקדימה לתיקון עצמו, כך שתוכלו לפתור את הבעיה בתוך שעות בודדות ולחזור לשגרה מלאה.

הנקודה המרכזית היא שאסור בתכלית האיסור לנסות לפתור את הבעיה באופן עצמאי, מכמה סיבות. קודם כל, המערכת המתקדמת העומדת בבסיס התריסים החשמליים נוטה להיות רגישה בכל קנה מידה, כך שמי שניגש למלאכה מבלי להכיר אותה עלול להסב נזק חמור ולעיתים בלתי הפיך – נזק שיביא להתייקרות משמעותית של העלויות הנדרשות עבור השבת המצב לקדמותו. גם פתרונות "יצירתיים" מהמוח הישראלי הקודח, דוגמת פתיחה של התריס תוך הפעלת כוח או הנחת חפץ מתחתיו, עלולים לגרום להרס במנגנון התריס ואף לסכן את אלו הנמצאים בסמוך אליו. אסור לשכוח שתריס חשמלי עשוי לשקול הרבה מאוד, ונפילה פתאומית שלו טומנת בחובה פוטנציאל נזק אדיר לכל מי שנמצא בסמוך אליו.

ההמלצה הבטוחה ביותר היא להפסיק להשתמש לחלוטין בתריס חשמלי שנתקע, מכיוון שכל ניסיון שכזה עלול להסב נזק. כמובן שמדובר בבעיה שלא תיפתר בעצמה, ולכן אין מנוס מפנייה לחברה מקצועית הפועלת בתחום של תיקון תריסים וחלונות.

מחיר תיקון תריסים חשמליים

מצב בו תריסים חשמליים תקועים למעלה עשוי כאמור להיגרם עקב מכלול סיבות. יש לכך השפעות על האופן בו ניתן לפתור את הבעיה, וכמובן שגם על העלויות הכרוכות בכך. המקרים הפשוטים ביותר ידרשו תיקון במקום של מנגנון ההפעלה של התריס, או החלפה של הרכיבים התקולים. במצבים מורכבים יותר, ייתכן שלא יהיה מנוס אלא להחליף לחלוטין את המנוע החשמלי ההרוס.

מכאן שאי אפשר להגדיר מראש מהו הסכום שתשלמו עבור התיקון, מה גם שסכום זה עשוי להשתנות על פי המדיניות של החברה או בעל המקצוע אליהם אתם פונים ובהתאם לנסיבות הפנייה: מתן שירות באזור מרוחק או מחוץ לשעות העבודה השגרתיות, אם לוקחים דוגמאות נפוצות, צפוי להיות כרוך בסכומים גבוהים יותר, לעיתים בעשרות אחוזים בהשוואה למחיר הסטנדרטי.

בוודאי תשמחו לשמוע ברוב המקרים, עלות התיקון של תקלות בתריסים חשמליים – כולל מצב בו תריס חשמלי תקוע למעלה או למטה – היא בהחלט סבירה. בחלק גדול מהמקרים תוכלו לפתור את הבעיה כולה ואף למנוע הישנות שלה תמורת סכום של כמה מאות שקלים. לכן מומלץ שלא להשתהות בטיפול בבעיה, ולא לנסות "לקצר תהליכים" דרך ניסיונות תיקון עצמאיים, מדריכים ביוטיוב שלא ברור מי עומד מאחוריהם או פנייה למכרים ולאנשים שלא בטוחים לגבי הזיקה שלהם לעולם התריסים והחלונות.

קבלו הצעת מחיר מהירה לתיקון