תיקון אטם וסרגל זיגוג בחלונות

תיקון אטם וסרגל זיגוג בחלונות

חלון נחשב לפריט בסיסי במבנים בהם אנחנו מתגוררים או עובדים, עד שקל לשכוח שמדובר בפריט שהתפתח באופן דרמטי במהלך ההיסטוריה. כיום תוכלו למצוא מגוון סוגי חלונות ואינספור דגמים, כל אחד מהם בעל מאפיינים ייחודיים ויתרונות משלו. מה שרבים שוכחים הוא שהמפתח לתפעול תקין של החלון נמצא פעמים רבות בפרטים הקטנים: אותם רכיבים ואביזרי פרזול זעירים ולעיתים אף נסתרים מהעין.

במאמר הבא נתייחס לתקלה הנפוצה באטמים ובסרגלי הזיגוג של החלון, הדורשת ברוב המקרים הזמנה של חברת תיקון חלונות מקצועית לצורך השבת המצב לקדמותו ומניעת הישנות של הבעיה.

מה עושים האטם וסרגל הזיגוג בחלונות?

חלון, כידוע, מורכב משורה ארוכה של חלקים ורכיבים, חלקם כאמור זעירים במיוחד. מספיק שרכיב אחד יהיה בלוי, יינזק בצורה כלשהי או יותקן בצורה שגויה, על מנת לשבש את כל מנגנון התפעול של החלון. ניתן לראות לכך עדות מוצקת במקרה של האטמים. המדובר הוא בפסי גומי (או למעשה: EPDM) שחורים, שהתפקיד שלהם הוא לאטום את המרווחים הקיימים בין כנף החלון לבין המשקוף ובין הזכוכית לבין הכנף. רק כאשר האטם מתוכנן היטב ומותקן בצורה מדויקת, החלון יקבל את המראה השלם שלו ויהיה בעל הרמות הרצויות של איטום.

סרגל זיגוג הוא רכיב חשוב אחד במשוואת התפעול של החלון. זהו פרופיל באמצעותו מחלקים את כנף החלון לחלקים קטנים יותר, לצורך זיגוג הזכוכית. גם כאן אין אפשרות להתפשר באופן שבו סרגל הזיגוג מותקן, שיאפשר להרכבת החלון להיות שלמה ומדויקת.

גיליתם בעיה בחלון? פנו למומחים

יש תקלות בחלון שאפשר לנסות לתקן באופן עצמאי, עם או בלי מדריכים שונים (הזמינים גם ברשת האינטרנט, אגב). אבל האם תיקון סרגל ואטם זיגוג בחלונות עונה על ההגדרה הזו? ממש לא בטוח. מדובר ברכיבים די בסיסיים וקטנים במנגנון הרחב של החלון, שהאדם הממוצע לא יבין בדיוק מהם ולמה הם מיועדים. חוסר ההיכרות הזה יפגע מטבע הדברים ביכולת לאבחן את הבעיה ולפתור אותה, ואף עלול להסב נזק למנגנון הרחב יותר של החלונות.

בהרבה מאוד מקרים, נבחין בבעיות ה"קטנות" בחלונים כאשר אנחנו מזהים שהוא מתחיל לקרטע, או אפילו מפסיק לעבוד. מומלץ להימנע מכל ניסיון לתקן את החלון באופן עצמאי, מכיוון שהדבר עלול להחמיר את הנזק או אפילו להפוך אותו לבלתי הפיך. בדרך זו גדלים הסיכויים לכך שהעלויות הכלליות שתשלמו בסופו של יום עבור התיקון יעלו פלאים, לעיתים במאות אחוזים.

דרושה: מומחיות מלאה

לכל סוג חלון, ולעיתים גם לכל דגם ספציפי, עשויים להיות חוקים משלהם. רק היכרות מלאה עם סוג החלון תאפשר תיקון יסודי ומוצלח שלו, שיפתור את הבעיה ממנה סובלים וימנע תוך כדי הישנות שלה בעתיד הנראה לעין. לכן כאשר אתם פונים לחברת תיקון חלונות, עליכם לוודא שהיא בקיאה קודם כל בסוג החלון. ישנן חברות המתמחות אך ורק בחלק מסוגי החלונות, בעוד שאחרות – הנחשבות לפי אמות המידה הקיימות כיום למעט מקצועיות יותר – יכולות לספק מענה עבור כל סוג של חלון באשר הוא. על אותו עיקרון מומלץ לבחור בחברות העוסקות לא רק בחלונות, אלא גם ברכיבים האחרים במשוואה: תריסים, רשתות, סורגים וכן הלאה. כך ניתן יהיה לקבל את המענה המקיף לו מצפים בחלק גדול מהמקרים.

ייתכן מאוד שאנשי החברה יגיעו לשטח על מנת לאבחן את הבעיה ודרגת החומרה שלה. במקרה הנוכחי, המטרה היא לראות בדיוק מהו הנזק הנגרם לסרגל ולאטם הזיגוג של החלון – למשל בלאי טבעי, נזק פיזי, ניתוק וכן הלאה – וכיצד ניתן לפתור את הבעיה. יש מקרים בהם יהיה אפשר לתקן את סרגל הזיגוג ואת האטם, אולם במצבים רבים אחרים מוחלט פשוט להחליף אותם בחדשים. העלויות הדי מינימליות של הרכיבים האלו, בטח אם משווים זאת לעלות הכוללת והדי יקרה של החלון, מאפשרות לבצע זאת בלב שלם.

מומלץ ליצור קשר עם החברה המתקנת בהקדם האפשרי, ולתאם מולה את שלבי התהליך. הצעת המחיר תינתן לרוב על פי סוג הבעיה והיקפה, ועשויה להתחיל מכמה מאות שקלים. יש לראות מהן ההתחייבויות של החברה לגבי הצלחת התיקון, והאם ניתנת עליו אחריות בת כמה חודשים לפחות. האחריות עשויה לתרום לשקט הנפשי שלכם ולחסוך עבורכם כספים אם תצוצנה בעיות נוספות.

קבלו הצעת מחיר מהירה לתיקון