החלפת שלבים בתריס

החלפת שלבים בתריס

סביר להניח שזה קרה גם לכם בשלב מסוים. אחד השלבים בתריס, או מספר שלבים, פשוט נהרסו לחלוטין. בין אם השלב נשבר, התעקם, יצא מהמנגנון שלו או התבלה עם השנים, ברור דבר אחד: מומלץ שלא להשלים עם התריס התקול. פנייה לחברה המספקת שירותי החלפת תריסים ותיקונם יכולה להבטיח שהתריס יחזור לתפקד לפי הספר, במהירות הגבוהה ביותר האפשרית ותמורת מחיר סביר.

השלבים העיקריים במלאכת החלפת שלבים בתריס

חשוב להדגיש כבר בנקודת ההתחלה שברוב המקרים לא השלב עצמו הוא הפגום, אלא התושבת שלו. חברה מנוסה (וגם אמינה) תוכל לאתר את הבעיה במהירות ולהציע לה את הפתרון היעיל ביותר, שיבטיח פתרון מלא של הבעיה וימנע הישנות שלה בזמן הקרוב, כך שתוכלו להישאר עם תריס מתפקד היטב לאורך זמן.

ברמה הכללית לכל סוג של תריס יש בעיות האופייניות לו יותר. במקרה של תריס חשמלי, התרחיש העיקרי הוא התעקמות של כמה שלבים, הנגרמת לאחר ששלבים מסוימים בתריס נופלים עם הזמן עקב בלאי וכוח המשיכה, ניתקים מהשלבים האחרים ומתעקמים. למרות שמראש שלבי תריס חשמלי הם עמידים יותר, התרחיש שתואר כאן עלול בהחלט להתרחש כעבור מספר שנים.

תריס הזזה, אם לוקחים דוגמה נוספת, רגיש יותר לפגיעות של מזג האוויר ולכן עלול להגיע לכדי בלאי במהירות גבוהה יחסית. החדשות המעודדות יותר הן שבתרחיש המקובל, ההרס הוא לא בשלבים אלא בחיבורים ביניהם לבין המסגרת ("השלות"). סכנה נוספת שמעמידים תריסים אלו היא שימוש לא נכון, בעיקר מצב בו אחד מבני הבית מזיז את התריס כאשר שלביו פתוחים, פעולה היוצרת לחץ שעלול לגרום להתעקמות או לשבירת התריס כולו.

סוג התריס עשוי להשפיע לא רק על אופן ומורכבות התיקון, אלא גם על מחירו. בדרך כלל החלפת שלבים בתריסים חשמליים תהיה יקרה יותר מאשר אלו הידניים, ולא קשה להבין מדוע: תריסים אלו מגיעים מראש עם תג מחיר גבוה יותר, המבטא את המנגנון המתוחכם העומד מאחוריהם. עם זאת תריסים חשמליים הם מראש אמינים ועמידים יותר, כך שפוטנציאל התקלות שלהם מצומצם באופן יחסי.

שלב אחד, או כמה שלבים?

עלות החלפת שלבים תריס משתנה כאמור בהתאם לסוג הבעיה, למאפייני התריס ולפרמטרים נוספים, אולם בכל מקרה מדובר בסכום הוגן של כמה מאות שקלים. הוספת שלבים נוספים לתיקון עשויה לייקר את העלויות, אבל לא באופן דרסטי. יש בעלי מקצוע שמציעים החלפת שלבים נוספים במחיר נמוך יחסית, או אפילו ללא עלות נוספת (עד למספר מוגדר של שלבים).

בהרבה מקרים כדאי להחליף גם את התריסים הסמוכים לתריס התקול, גם אם הם עדיין מתפקדים במידה כזו או אחרת. החלפה שלהם עשויה להאריך את משך חייהם ולהגדיל את הסיכויים שהתריס ושלביו ימשיכו לתפקד היטב לאורך זמן. ואגב, בחלק מהמקרים החברה שתתקין עבורכם את התריסים תספק מראש כמה שלבים נוספים, כגיבוי, מהסיבות האלה בדיוק.

לא תמיד כדאי לתקן

למרות שאת רוב הבעיות בשלבי התריס ניתן לתקן ללא בעיה, יש מקרים בהם מומלצים דווקא פתרונות אחרים. אם התריס ישן או נוטה לתקלות חוזרות ונשנות (והרי משך החיים של אף תריס אינו אינסופי), ייתכן מאוד שרצוי להחליף אותו בחדש – ובכך אולי למנוע הזמנה נוספת של תיקון תוך פרק זמן קצר, על כל חוסר הנוחות והמחיר הכלכלי הכרוכים בכך.

החלפת התריס כולו יהיה יקר יותר מאשר החלפת שלבים בתריס, מסיבות ברורות, אבל עדיין מדובר בעלות שאפשר לעמוד בה. שירות החלפת תריס מוצע כיום במחירים סבירים לחלוטין, כך שאפשר לבצע את ההחלפה בלי "להקריב" יותר מדי מבחינה כלכלית. יש לצד זה אנשים שלא מחכים עד שהתקלה תגיע, אלא מקדימים תרופה למכה באמצעות החלפת התריסים או השלבים אחת לכמה שנים. אחרי הכול, זה תמיד נחמד להתחדש ולרענן את הבית מדי פעם.

פנייה לחברה אמינה, מקצועית ומנוסה בתחום של תיקון תריסים תאפשר לכם להבין מול מה אתם מתמודדים, מהן האפשרויות העומדות בפניכם ואילו יתרונות וחסרונות מגלמת בתוכה כל אחת מהן. כמובן שחשוב לבחור בחברה שמציעה פתרונות כוללים עבור תריסים, חלונות ואפילו פתרונות משלימים דוגמת רשתות לחלונות, כך שתוכלו לקבל מענה מקיף לכל צורך שעולה כעת או שעשוי להידרש בעתיד.

 

 
 
קבלו הצעת מחיר מהירה לתיקון