איך לתקן תריס חשמלי לבד?

איך לתקן תריס חשמלי לבד

לרכישה של תריס חשמלי יש הרבה מאוד יתרונות, כאשר מדובר באחת הרכישות היותר מומלצות בדרך לשיפור הנוחות ואיכות החיים שלכם. הכול היה טוב ויפה, עד שהבחנתם בתקלה מסוימת בתריס החשמלי שלכם. אתם יודעים שתמיד אפשר לפנות למומחים – בעל מקצוע או חברות המציעות שירותי תיקון תריסים והחלפתם במידת הצורך – אבל מעוניינים לחסוך את הסכום הדרוש לתיקון.

במילים אחרות: אתם רוצים לדעת איך לתקן תריס חשמלי לבד, ועד כמה בכלל מומלץ לעשות זאת. אנחנו נספק לכם את התשובה, עם כמה המלצות שיכולות לחסוך לכם הרבה מאוד כאבי ראש, נזקים… וגם כספים.

האם מומלץ לתקן תריס חשמלי לבד?

רבים מבעלי המקצוע והמומחים הפועלים בתחום ימליצו לכם, באופן חד משמעי, לא לנסות לתקן באופן עצמאי תקלות בתריסים החשמליים. אפשר להבין מדוע. התריסים החשמליים מבוססים על מנגנון פשוט מאוד לתפעול, אבל מורכב מאוד להתקנה. התריס החשמלי מבוסס על מערכת חשמלית, המשולבת עם מנגנון תפעול מכני. חלק גדול מאוד מהאלמנטים המרכיבים את משוואת התפעול של התריס הם רגישים מאוד, כך שפעולות לא נכונות – כפי שצפוי לקרות כאשר לא מכירים את חוקי המשחק באופן מלא – עלולה לגרום להם נזק חמור ולעיתים בלתי הפיך.

במהלך הנסיונות לתקן תריס חשמלי, אתם עלולים לפגוע בו בדרכים שונות: די אם נזכיר סיכונים נפוצים דוגמת ניתוק שלבים בתריס החשמלי, ניתוצק המערכת החשמלית או אפילו שריפה של המנוע. כך למשל יש אנשים שחושבים שקצת כוח יכול לפתור תקלות בתריס החשמלי, ככה שהם מנסים להניע תריס תקוע כלפי מעלה או מטה. היצירתיים ביניהם אפילו יפתחו את בית התריס, מה שאמור להקל עליהם לבצע את ההרמה שלו כלפי מעלה. בפועל פעולות כזה עלולות לגרום לניתוקים במערכת התפעולית של התריס, לשבש את הכיוון שלו ואפילו לגרום לנזק חמור במנוע.

המסקנה ברורה: תיקון עצמאי של תריס, שנעשה בצורה שגויה, הוא בבחינת "זול" שהופך להיות יקר מאוד עם הזמן. הניסיון לחסוך כמה מאות שקלים עלול להביא להוצאות של אלפי שקלים לפחות על השבת המצב לקדמותו או החלפת הרכיבים שנהרסו לחלוטין. וזה עוד בלי להזכיר את הסיכונים הבטיחותיים הקיימים בחלק מהמקרים, הנובעים מכך שמדובר בפריט שעשוי להיות גדול וכבד מאוד. מצב בו התריס נופל כלפי מטה עלול לגרום לפגיעה בכל מי שנמצא בסמוך אליו.

המצבים בהם תיקון תריס חשמלי באופן עצמאי אפשרי. אולי

אנחנו לא באים לטעון שאין בעיות בתריס החשמלי שניתנות לפתירה באופן עצמאי. אם מדובר בבעיה פשוטה מאוד, תוכלו להשקיע מאמצים די בסיסיים בתיקון שלה ובכך להימנע מהזמנה של בעל מקצוע. אלא שבמקרה הזה, עליכם להבין קודם כל מול מה אתם מתמודדים.  אם מדובר בבעיית מנוע, למשל, הסיכויים שתוכלו לפתור את הבעיה נמוכים מאוד. עקב פוטנציאל הנזק הגדול למנוע במצבים אלה והעלות האפשרית עבור התיקונים, מומלץ שלא לגשת למלאכה כלל.

בדרך כלל, אפשר להתחיל לחשוב אפילו על תיקון עצמאי בתרחישים בהם מדובר בבעיה נפוצה. אחרת, סבירות נמוכה עד בלתי קיימת שתבינו מה עליכם לעשות על מנת לפתור את הבעיה ושתוכלו לבצע זאת. בין התקלות השכיחות בתריסים חשמליים אפשר למנות:

אנחנו לא באים לטעון שמצבים מהסוג הזה דורשים בהכרח פתרון עצמאי, כי חלק מהם נחשבים למורכבים מאוד. אלא שסביר להניח שהמדריכים שתמצאו יעסקו בעיקר בבעיות שכיחות יותר דוגמת אלה, מסיבות ברורות.

בדרך לתיקון תריסים עוברים (גם) באינטרנט

המקום הראשון שרבים מהאנשים הנתקלים בבעיה מסוימת מכל סוג פונים אליו הוא, ניחשתם נכון, "ד"ר גוגל". באינטרנט תמצאו שורה ארוכה של מדריכים, כתובים או מצולמים, המראים איך לתקן תריס חשמלי לבד בהתייחס לבעיות נפוצות. יש מקרים בהם אם תלכו אחרי המדריך, צעד אחר צעד, תוכלו לפתור באמצעותו את הבעיה. הסיכון העיקרי הוא שלא בטוח שהמדריכים מתאימים בדיוק לתקלה הספציפית שאתם סובלים ממנה או למאפייני התריס החשמלי שנמצא בבית או בבית העסק שלכם. לעיתים הפרטים הקטנים בתריס החשמלי יכולים להשפיע על אפשרויות התיקון שלו.

אופציה אחרת, מומלצת יותר לדעת רבים, היא ליצור קשר עם מומחים לתיקון תריסים. כאשר מפרטים להם את הבעיה שאתם סובלים ממנה, הם יוכלו לבצע מיפוי ראשוני שלה. אם ניקח דוגמה נפוצה, יש מצבים בהם יש במסילה או במקום אחר פריט מסוים – אפילו קטן ותמים לכאורה, כמו אבן או בורג – שמפריע לתנועה החלקה של התריס החשמלי. אם לא נגרם נזק לרכיבים השונים של התריס, הרי שהסרת המפגע יכולה לפתור את הבעיה.

השורה התחתונה היא שאם בעלי המקצוע יתרשמו שמדובר בדבר מה פשוט שאפשר לפתור באופן עצמאי, הם יוכלו להעניק כמה עצות מועילות או אפילו הדרכה בדרך לפתרון הבעיה, צעד אחר צעד. כמובן שאין להם חובה לעשות זאת, ואפשר להבין אנשי מקצוע שיעדיפו להימנע מכך.

אז איך מחליטים?

בהרבה מאוד תחומים בחיים, אנחנו מקבלים החלטות על פי המשוואה של עלות מול תועלת. במקרה של תיקון תריסים חשמליים, רצוי להתבונן גם בשאלת הסיכון. אם תיקון עצמאי יכול לחסוך לכם סכום כסף מסוים, אבל סבירות גדולה שהוא לא יצליח או יסב נזק, ממש לא בטוח שכדאי לכם לנסות אפילו לגשת לבעיה. ההחלטה הזו יכול להיות משתלמת יותר מבחינה כלכלית, בטווח הארוך, וכמובן שגם להגדיל את אחוזי ההצלחה בפתרון הבעיה ולמנוע סיכונים בטיחותיים כאלה או אחרים.

אנחנו ממליצים לכם כן ליצור קשר עם חברה מומחית בתחום בשלב הראשוני. אם אתם כן מעוניינים לנסות לטפל בתקלה לבד, חשוב לוודא מראש שיש לכם את מלוא הידע, הכלים הנדרשים ורצוי שגם ידיים "טובות". שילוב שכזה עשוי להגדיל את אחוזי ההצלחה שלכם.

קבלו הצעת מחיר מהירה לתיקון