מנוע בתריס חשמלי לא עובד ?

מנוע בתריס חשמלי לא עובד

הצטיידתם בתריס חשמלי, תוך שאתם נהנים מכל היתרונות המגוונים שהוא מציע: תפעול מהיר, נוחות מקסימלית והרבה מאוד סטייל. אבל אז הוא התחיל לזייף. פתאום התנועה של התריס הייתה מקרטעת, עד שנראה שהוא שבק חיים. ייתכן מאוד שהבעיה היא במנוע של התריס החשמלי, אבל יש הרבה מאוד פעולות שאפשר לעשות כדי להחזיר אותו לחיים. כל המידע, וכמה טיפים מועילים, במדריך הבא.

התקלות הנפוצות במנועי התריסים החשמליים

האתגר הראשון הוא לזהות תקלות במנוע של התריס החשמלי, ורצוי בשלב מוקדם ככל האפשר. הסיבה היא שתקלות במנוע אינן נפתרות באופן עצמאי, אלא מתפתחות בצורה הדרגתית. כל מי שמתעלם מהבעיה בשלבים הראשונים שלה, עלול לגלות שהיא הופכת למורכבת יותר ודורשת סכום גבוה פי כמה עבור התיקון, כפי שנסביר בהמשך.

תקלות במנוע החשמלי של התריס צפויות להשפיע על התפעול השוטף שלו, כך שבחינת האופן שבו הוא פועל – אם הוא כמובן פועל – היא חלק בלתי נפרד מזיהוי התקלה. כאשר התריס נעצר באמצע הדרך מעלה או מטה, מדובר ככל הנראה בתקלה במנוע. כך גם תריס שאינו יורד למרות הנסיונות העקשניים שלנו ללחוץ על מתג ההפעלה, או אינו מגיב (במקרה של תקלה במנוע, ייתכן שלא נשמע כלל את הקול המזוהה עם הפעלת התריס). אם התריס לא נעצר, דוגמה נוספת, סביר להניח שהבעיה היא בכיוון שלו או באחד משלבי התריס. עם זאת, כאשר לא מטפלים בתקלה הדרך לנזק במנוע עלולה להיות קצרה יותר ממה שאתם חושבים.

לעיתים, מנוע בתריס חשמלי לא עובד עקב תקלה במערכת החשמלית שאמורה להבטיח שהתריס יתפקד באופן שבו אנחנו מצפים ממנו. כך למשל מצב בו כל הפעלה על התריס גורמת לקצר חשמלי, המעידה לרוב על תקלה בחיווט או על שריפה של המתג. מומחה לתיקון חלונות שמזהה בעיה במערכת החשמלית עשוי להפנות את הלקוח שלו לחשמלאי, אם כי יש מצבים רבים שהוא מסוגל לתקן בעצמו. בכל מקרה חשוב לטפל בבעיה בהקדם האפשרי, מכיוון שקצר חשמלי או ניצוצות עלולים לגרום לנזק בלתי הפיך למנוע של התריס החשמלי.

לא תמיד חייבים להחליף תריס חשמלי

קיימות בעיות בתריסים חשמליים שאפשר לנסות לפתור לבד, אפילו באמצעות מדריכים שתמצאו באינטרנט או עצה טובה של בעל מקצוע. בעיות הנוגעות למנועי התריסים החשמליים, עם זאת, אינן עונות על ההגדרה הזו. הן דורשות ידע וניסיון רב, היכרות מקסימלית על האופן שבו תריס חשמלי עובד וכמובן שגם עם התקלות השונות שעלולות לאפיין אותו ולפגוע במנוע העומד בבסיסו. ההמלצה הברורה לכן היא להפסיק להשתמש בתריס כאשר אתם מזהים בעיה מהותית בו, או חושדים שיש כזו, והזמנה של בעל מקצוע בהקדם האפשרי.

מה הלאה? בעיקרון, תלוי במאפייני התריס ובסוג התקלה שמאפיינת אותו. יש אנשי מקצוע שיעדיפו, כמעט בכל תרחיש, להחליף מנוע: הסיבה היא שההחלפה יכולה להיות פשוטה יותר עבורם, בחלק מהמקרים, ובעיקר משתלמת יותר. מנקודת המבט של הצרכן, החלפת מנוע היא בדרך כלל התיקון היקר ביותר שאפשר לחשוב עליו בכל הנוגע לתקלות בתריסים חשמליים. למעשה, תקלות הקשורות למנוע כמכלול נוטות להיות יקרות יותר מאשר כאלה הנוגעות לרכיבים אחרים העומדים בבסיס התריס החשמלי.

אם אפשר להחזיר את המנוע לתפקוד מלא באמצעות כמה פעולות התאמה פשוטות של המערכת, המחיר צפוי להיות נמוך יותר: כך למשל כיוון מנוע בתריס חשמלי כרוך לרוב בתשלום של כמה מאות שקלים בלבד, שלא נהוג לגבות תשלום נוסף על עצם הכיוון כאשר מבצעים אותו בנוסף לטיפול בתקלה גדולה יותר. אופציה אחרת היא לתקן את המנוע החשמלי, כפי שנדרש במקרה של בלאי באחד הרכיבים שלו, איכות נמוכה של המנוע וכן הלאה. ייתכן שהמחיר שתשלמו עבור החלפת המנוע יהיה נמוך יותר, אבל לא תמיד: יש מצבים בהם עלות התיקון דומה מאוד לזו של ההחלפה, או אפילו עולה עליה.

כל מקרה צריך להישקל לגופו. כמובן שגם דרגת החומרה של התקלה צפויה להשפיע על אפשרויות הטיפול בה, כאשר בדרך כלל ככל שהבעיה מורכבת יותר – כך עולה הסבירות שיהיה צורך בהחלפה של המנוע. העצה הטובה ביותר שניתן להעניק לכם, בהקשר הנוכחי, היא לשים לב בדיוק מיהם החברה או בעל המקצוע שאתם פונים אליהם. כאשר הם אמינים ומקצועיים, הם יוכלו להציג בפניכם באופן מעשי את האפשרויות שעומדות מולכם, כולל העלות, היתרונות והחסרונות של כל בחירה שכזו. כחברה שידועה ביושר ובהגינות שלה מזה שנים, אנחנו נשמח לספק לכם את מלוא הייעוץ וההכוונה עד שתקבלו את ההחלטה האידיאלית והמתאימה ביותר לצרכים ולתקציב שלכם.

החלפתם מנוע? אלו הדברים שכדאי שתשימו לב אליהם

החלפה של מנוע בתריס היא כאמור אחד הפתרונות העיקריים במצב בו מנוע בתריס חשמלי לא עובד. כדי שהתריס החדש יבצע את עבודתו בצורה המושלמת, וכמובן שגם יישמר לאורך זמן, חשוב להקפיד על כמה דברים בסיסיים. מומלץ שלא להתפשר באיכות המנוע, אלא לבחור במנוע של חברה איכותית. אם אתם פונים לאנשי מקצוע מהשורה הראשונה בתחום של החלפת תריסים ותיקונים, הם יוכלו בוודאי לספק לכם את הייעוץ הנדרש.

לא כולם מקפידים על כך, על חובה להתאים באופן מדויק את סוג המנוע למאפייני התריס החשמלי, בעיקר בכל הנוגע לגודלו של התריס, לממדיו ולמשקלו. מנוע שאינו מסוגל לשאת בקלות את משקל התריס, יוכל אולי לעבוד בשלב הראשוני. הבעיה היא שתוך פרק זמן קצר, ייתכן שייגרם נזק גם למנוע החדש.

מומלץ לוודא שהמנוע מגיע עם אחריות, הן על ההתקנה ועל על המנוע עצמו. בדרך כלל האחריות על המנוע תהיה ארוכה יותר, ויכולה לעמוד על פרק זמן של כחמש שנים. אחריות על ההתקנה עשויה להיות לתקופה של כמה חודשים עד שנה, או אפילו למעלה מכך.

קבלו הצעת מחיר מהירה לתיקון