מה לעשות עם תריס חשמלי שיצא מהמסילה ?

תריס חשמלי יצא מהמסילה

תריס חשמלי יצא מהמסילה

התפעול של תריס חשמלי הוא אחד מהפשוטים שאפשר לחשוב עליו. כל שיש לעשות הוא ללחוץ על מתג ההפעלה – ובמקרים מסוימים גם שלט או אפליקציה – ולראות כיצד התריס יורד או עולה, בהתאם לרצונות שלכם. תריסים חשמליים נוטים להיות בעלי איכות גבוהה במיוחד, מה שאומר שאפשר להסתמך עליהם לפרק זמן ארוך. ועדיין, יש כמה תקלות שבהחלט עלולות להתרחש בשלב מסוים. אחת מהן היא תריס חשמלי שפשוט יוצא מהמסילה, תרחיש אליו נתייחס בסקירה הנוכחית.

הגורמים שמביאים ליציאת התריס מהמסילה

אם שמתם לב כי תריס חשמלי יצא מהמסילה, דעו שיש לבעיה כמה הסברים אפשריים. בהרבה מאוד מקרים האשם הוא חפץ זר שהיה תקוע במסילה, או אפילו עדיין נשאר בתוכה. הוא משבש את התנועה של התריס ומביא להפעלת לחץ המוציא חלקים ממנו מתוך המסילה. לכן חשוב לשים לב תמיד שאין על גבי המסילה חפצים שלא אמורים להיות בה. לפעמים זה קשה, כי אותם גורמים זרים עשויים להיות אבנים קטנות, ברגים או אפילו בעלי חיים.

בכל תריס חשמלי, יש מנגנון מתוחכם שאמור להבטיח שהוא יישאר במסילה. כאשר יש פגם או בלאי באחד הרכיבים האלו, ייתכן שהתריס החשמלי יעזוב את המסילה. דוגמאות מובהקות הן ה"אוזן" או המשפך, שהתפקיד העיקרי שלהם הוא להביא לכיוון הרצוי של התריס למסילה.

יש מקרים בהם התריס החשמלי יוצא מהמסילה עקב תפעול שגוי של המשתמש, או התנהלות רשלנית שלו. במצבים אחרים הבעיה היא שאיכות הרכיבים הייתה נמוכה, או שהתקנתם נעשתה שלא על פי הספר. כאשר הבעיה מתרחשת פרק זמן קצר לאחר ההתקנה של התריס, אגב, ייתכן שהטיפול בה יהיה כלול במסגרת האחריות על התריס. מומלץ תמיד לברר האם האחריות על התריס תקפה.

מה עושים? פונים למומחים

מצב בו תריס חשמלי יצא מהמסילה נראה לעיתים כמו כזה שאפשר לפתור באופן עצמאי: כי מה יותר פשוט מאשר להזיז את אותו חפץ זר, אם זו אכן הבעיה, ולקוות שהתריס יחזור לתפקד כמו בימים כתיקונם. אלא שבעולם התריסים, יש הבדל משמעותי בין הרצוי לבין המצוי. בעיות לא נפתרות מעצמן, אלא נוטות להחמיר בהיעדר תיקון הולם.

בפועל, טיפול התקלה הוא יותר מורכב ומחייב סיוע של בעל מקצוע. התריס דורש החזרה שלו למסילה, אולם מדובר בצעד שחייב להתבצע על פי הספר ובהתאם לסוג התריס ולמאפיינים הספציפיים שלו (למשל גודל או צורה). אחרת, אתם עלולים לגרום לנזק חמור: יציאה של חלקים אחרים מהתריס מהמסילה, למשל, הרס של שלבים או אפילו פגיעה משמעותית במנוע העומד בליבו של התריס החשמלי. וזה עוד בלי להזכיר את סכנת הנפילה של התריס על האדם הנמצא בסמוך, שהופכת למוחשית על רקע העובדה שמשקל תריס יכול להיות גבוה במיוחד.

ההמלצה הברורה, מרגע שבו שמים לב שהתריס יצא מהמסילה, היא לא לגעת בו אלא לפנות בהקדם האפשרי לבעל מקצוע – חברה המומחית בשדה המשחק של תיקון תריסים חשמליים.

כך ניתן לטפל בבעיה של תריס שיוצא מהמסילה

חשוב להדגיש כי אי אפשר לקבוע מראש איך אפשר לטפל בבעיה של תריס חשמלי שיצא מהמסילה מבלי לבחון את המצב בשטח, כלומר, לסקור בצורה ויזואלית את התריס ובמידת הצורך גם לפתוח את הארגז שלו. זו הסיבה לכך שחשוב לפנות לחברה לצורך אבחון הבעיה. אנשי המקצוע יוכלו למפות אותה, ליידע את הלקוח מה בדיוק גרם לאותו כשל, ובעיקר – להציע את הפתרונות המתאימים, כולל הגדרה של העלויות. כך הלקוח יוכל לקבל את ההחלטה המתאימה ביותר עבורו.

אפשר להדגים זאת באמצעות כמה דוגמאות נפוצות. אם התריס החשמלי עלה למעלה וחלקים ממנו נשארו בתוך הארגז, כאשר הנסיונות להוריד אותו עם מתג ההפעלה אינם צולחים, אין ספק שהוא עזב את המסילה שלו. במקרה הזה הטיפול בבעיה הוא פשוט באופן יחסי עבור בעלי המקצוע למיניהם כמו טכנאי תיקון תריס חשמלי: פתיחה של ארגז התריס וכיוון שלו למצב התקין שלו בתוך המסילה.

דוגמה נוספת היא תריס שהחל את המסע שלו מעלה או מטה, בהתאם לתפעול של המשתמש, אבל נתקע איפשהו בדרך. במקרה הזה יש לבדוק מהן הסיבות הספציפיות לכשל. במקרה פשוט יחסית, כל שנדרש הוא כיוון של התריס או של שלביו השונים. במקרים אחרים ייתכן שהבעיה דורשת תיקון או החלפה של השלבים, החלפה של הרכיבים הקטנים (והדי רגישים) המאפשרים את תנועת התריס התקינה וכן הלאה.

בכל מקרה חשוב לבחון היטב את מצב התריס כדי לגרום האם נגרם נזק נוסף לרכיבים שלו. כל ניסיון להחזיר את התריס למסילה שלו, כאשר היא עקומה או הרוסה בחלק ממנה, יהיה מטבע הדברים חסר תועלת של ממש ויגרום להישנות של הבעיה מוקדם הרבה יותר ממה שאתם חושבים. אם נגרם נגק לאחד משלבי התריס, סביר להניח שבהיעדר טיפול בו התריס יחזור לזייף. מומלץ בכל מקרה לא להתעלם מהבעיה גם אם נראה שהיא לא משפיעה על תפעול התריס בנקודת הזמן הנוכחית. עלות של תיקון או החלפה של שלב בתריס היא ממש לא בשמיים, ובטלה בשישים מול העלות הנדרשת במקרה בו הבעיה מחמירה.

עלות התיקון לתריס חשמלי

כפי שראינו קודם, מצב בו תריסים חשמליים יוצאים מהמסילה עלול להיגרם עקב מכלול סיבות. מורכבות התיקון משתנה בהתאם, וכמובן שגם העלות שלו. במקרים פשוטים, בהם מדובר אך ורק בכיוון מחודש של התריס החשמלי, המחיר עשוי להיות נמוך ולהיות דומה מאוד למחיר הביקור של הטכנאי. אם יש צורך בתיקון או בהחלפה של רכיבים שונים במשוואת התפעול של התריס, סביר להניח שהעלות תהיה גבוהה יותר. בכל מקרה, מדובר כאן בסכומים שהם ממש לא בשמיים.

רצוי מאוד למצוא חברה המספקת מכלול רחב של שירותים תחת קורת גג אחת, כך שהיא תוכל לאבחן את הבעיה בצורה מקיפה ולספק לה את הפתרון האולטימטיבי. חברות מהשורה הראשונה בתחום של תיקון תריסים בכלל ותיקון תריסים בפרט הן הפתרון. עליכם לוודא כמובן שהחברה מסוגלת לספק פתרון בסוג התריס שמותקן אצלכם, אפילו ברמת הדגם הספציפי, כדי למנוע אי נעימות והזמנה מיותרת של החברה.

בדקו את הזמינות של החברה, הן ברמת אזורי הפעילות (יש חברות הפועלות בפריסה גיאוגרפית רחבה מאוד) והן בכל הנוגע ללוח הזמנים. לא תמיד יש צורך להזמין את החברה "כאן ועכשיו" או באמצע הלילה, אבל ברור שזמינות גבוהה של החברה ומענה מהיר של אנשיה הם יתרונות משמעותיים.

קבלו הצעת מחיר מהירה לתיקון