החלפת תריס גלילה

החלפת תריס גלילה

אם יש לכם תריס גלילה, סביר להניח שאתם נהנים משורה ארוכה של יתרונות המשויכים לתריסים אלו. כך למשל הם אלגנטיים, עמידים לאורך זמן ועשויים לספק החשכה מלאה, כפי שלא מעט אנשים מעוניינים לקבל מדי פעם. למרות האמינות של המנגנון העומד בבסיס תריס הגלילה, צריך לקחת בחשבון תרחיש הגיוני בו יהיו בלאי או תקלה אחרת באחד הרכיבים העומדים בבסיס מנגנון תריס הגלילה.

החדשות המעודדות הן שאתם ממש לא צריכים להיכנס לפאניקה. פנייה לחברה המספקת שירותי החלפת תריסים בכלל, והחלפת תריס גלילה בפרט, צפויה לאפשר לכם להתגבר על התקלה בקלות – מבלי להיכנס להוצאות כלכליות אסטרונומיות.

התקלות הנפוצות בתריסי גלילה

החלפת תריס גלילה עלולה להידרש בכמה תרחישים עיקריים, שבהחלט עשויים להתגשם בכל תריס באשר הוא (והרי עדיין לא הומצא תריס שחף לחלוטין בפני תקלות). תריס הגלילה מורכב מרכיבים שונים אשר עלולים לעמוד בפני בלאי טבעי. אם מדובר ברכיבים באיכות גבוהה סביר להניח שהבלאי יהיה איטי יותר, אבל הוא עדיין עלול להתרחש כעבור כמה שנים. במקרה הזה רואים שהתריס מתחיל לקרטע, סימן מדאיג לקראת תקלה אפשרית שעלולה להשבית אותו לחלוטין.

בעיות בתריס הגלילה עלולות להיות פועל יוצא של התקנה לקויה של התריס, שלפעמים קשה להבין בה בהיעדר הידע המקצועי. בנוסף לכך לא ניתן להוציא מכלל אפשרות מצב בו תריס הגלילה נפגע עקב תפעול לקוי של השימוש בו, למשל הפעלת לחצים גדולים מדי על הידית.

לפעמים הבעיה היא ברכיבים הקטנים ביותר המרכיבים את תריס הגלילה, אשר השפעתם מתבררת ברגעים האלו בדיוק כגדולה במיוחד: הקפיץ של תריס הגלילה, למשל. כמובן שחלק מהרכיבים משתנים על פי הקטגוריה אליה משתייך תריס הגלילה הספציפי, כשאבחנה עיקרית היא בין תריס גלילה ידני לבין תריס גלילה חשמלי. באופן לא מפתיע תקלות בתריס הגלילה החשמלי עשויות להיות יקרות יותר לתיקון מאשר תריס ידני (במיוחד אם מעורב בכך המנגנון החשמלי שבבסיס התריס), אולם בנקודת ההתחלה תריסים חשמליים נוטים להיות אמינים ולהישמר לפרקי זמן ארוכים יותר.

המפתח: בדיקת היקף הבעיה

בתנאים האלו, אבחון מקיף של הבעיה הוא שלב מרכזי בדרך לטיפול ההולם בה. יש לבחון היטב את המנגנון של תריס הגלילה, לראות מה פגום בו ולנסות להבין מהם הגורמים לכך: אם מדובר בבעיה כללית יותר של התריס או החלון, ואפילו של תשתיות המבנה (בעיות רטיבות למשל), חשוב לפתור אותן קודם כל לפני שניגשים לעסוק בתריס הגלילה. אחרי הכול, אם הבעיה המקיפה ממשיכה להתקיים, ייתכן מאוד שזמן מסוים לאחר תיקון הבעיה בתריס הגלילה היא תשוב. אפשרות אחרת היא שהנזק הקיים לתריס ימשיך ויתגבר.

רצוי מאוד לפנות לחברה מקצועית, בעלת ניסיון רב בכל עולם התריסים, החלונות והמוצרים המשלימים (רשתות לחלונות, לדוגמה). הסיבה היא שחברה מהסוג הזה תוכל לבחון היטב את כלל ממדי הבעיה והשפעתה על תפעול החלון, וכמובן שגם לפתור אותה בצורה האידיאלית. הניסיון שלנו למשל בתחום מקנה לצוות את הידע הדרוש לבדיקה מהירה ויעילה של התריס, ולהציע בהתאם את הפתרון המתאים האידיאלי לסוג הבעיה, להיקפה, לדגם החלון הספציפי, למאפייני המבנה, לתקציב וכן הלאה.

להחליף, או לתקן? זו השאלה

מקרה בו מגלים תקלה בתריס הגלילה מעלה כמה שאלות עיקריות בנוגע לדרך הפתרון האפשרית. הדילמה העיקרית היא האם לתקן את הבעיה הקיימת בתריס הגלילה (כלומר תיקון של הרכיב שהתברר כפגום), או שמא להחליף את התריס לחלוטין. האמת היא שאי אפשר לספק לשאלה הזו תשובה חד משמעית, מכיוון שהתשובה תלויה במאפיינים הספציפיים של התקלה, התריס והחלון.

ברמה הכללית אפשר לטעון שבתקלות פשוטות באופן יחסי בתריס הגלילה, ניתן לבצע תיקון שיביא לפתרון הבעיה בצורה מספקת. מיותר אולי לציין שהעלות של התיקון תהיה זולה יותר מאשר החלפה של תריס הגלילה כולו. מן העבר השני של המשוואה, יש מקרים בהם רצוי לבצע החלפה של התריס כולו. אם הבעיה היא מורכבת יחסית לפתרון, או לחלופין נובעת מבלאי של התריס, ייתכן שהחלפה של התריס תהיה האופציה היחידה לטיפול יסודי בבעיה ולמניעת הישנות שלה.

כתוצאה מכל אלה הסיבה לכך שחשוב לפנות לחברות אשר שמן הולך לפניהן גם בכל הנוגע לאמינות וליושר של אנשיהן. חברות מהסוג הזה צפויות להציע ללקוחות את הפתרונות המתאימים לו באמת ובתמים, בלי אינטרסים או ניסיון לנפח את התקלה על מנת לייקר את מחיר התיקון.

קבלו הצעת מחיר מהירה לתיקון