איטום נזילות בחלונות

איטום נזילות בחלונות

אין הרבה בעיות מתסכלות יותר מאשר נזילות. כאשר מים חודרים למבנה, אנחנו מרגישים חסרי אונים. הנזילה עלולה להביא לכך שקירות הבית יירטבו, מה שמגדיל מאוד את הסיכויים לכתמים ולעובש. מעבר למפגע האסתטי הנובע מכך בוודאות, מדובר כאן בסיכון בריאותי על רקע הנזקים המוחשיים של הצטברות עובש. בנוסף לכך, נזילות בחלונות עלולות לפגוע באיטום ובבידוד של המבנה, כך שהשהות בו תהיה נעימה הרבה פחות. בכוחה השלילי להגדיל את השימוש הדרוש במזגן, שייאלץ להתאמץ יותר בכל הפעלה, ובכך לייקר את העלויות משמעויות.

בוודאי תשמחו לשמוע שיש פתרון, והוא יעיל במיוחד. לפתרון הזה קוראים איטום נזילות בחלונות, והוא חלק מרכזי בסל השירותים של חברות המבצעות תיקון חלונות.

איתור מקור הבעיה

עוד לפני שמבצעים בפועל את המלאכה החשובה של איטום נזילות בחלונות, חשוב לשאול מהם הגורמים העיקריים המביאים לבעיה: ייתכן שהתשובה לשאלה היא חלק בלתי נפרד מהפתרון שלה. החדשות הרעות במקרה הזה הן שנזילות בחלון עלולות להיגרם בתרחישים שונים, גם כאשר מדובר במבנה חדש ועל אחת כמה וכמה אם מתגוררים במבנה ישן.

בין הגורמים העיקריים שעלולים להביא לבעיה, ניתן למנות איטום לקוי של חיבורי החלון, פתחי הברגים או מסילת הניקוז הפנימית, בעיית איטום בקירות או בתקרת המבנה, היעדר ניקוז מספק (למשל כאשר יש פחות פתחי ניקוז מהדרוש, או כשהפתחים חסומים), "עייפות החומר", בלאי טבעי של חלקי החלון ועוד.

תרחיש שכיח אחר הוא רטיבות כתוצאה מעיבוי, הנוצר כשלעצמו עקב השילוב המובן מאליו בחלון בין קור לחום, בכל אחד מצדדיו. זוהי תופעה שנפוצה מאוד בישראל, באה לידי ביטוי בעיקר בחודשי החורף ובלתי ניתנת לרוב לפתרון מוחלט.

בלא מעט מקרים הטיפול בבעיות השורש האלה נעשה במקביל לאיטום הישיר של הנזילה, מה שמספק מענה מקיף ועשוי כמובן למנוע הישנות שלה בעתיד.

עסק למקצוענים בלבד

לאחר האבחון הראשוני של סוג הבעיה וממדיה, אפשר לגשת למלאכת האיטום של החלון. כבר כאן חשוב לעצור ולהדגיש שמדובר במשימה המיועדת כמעט בכל המקרים לחברות מקצועיות, שזהו חלק מרכזי ברשימת השירותים שלהן, ולא מלאכה שרצוי לנסות לבצע באופן עצמאי.

סביר מאוד להניח שהדבר הראשון שאנשי החברות האלה יבצעו הוא בדיקה של מצב הגומיות. ייתכן מאוד שבעקבות גורמי הסיכון שהזכרנו קודם לכן, תתרחש שחיקה או יציאה מהמקום של הגומיות. החלפה ותיקון של הגומיות עשויות להביא להפסקת הנזילה, גם אם יש בחלק מהמקרים צורך לראות האם עדיין דרוש כאן פתרון מקיף יותר עבור האיטום הכולל של המבנה.

אם החלפת גומיות נשמעת לכם כמו דבר פשוט, חשבו שנית. מכיוון שהחלון הממוצע הוא גדול, מאסיבי וכבד במיוחד, ייתכן מאוד שעבודה לא נכונה תביא לנזק משמעותי לחלון, דוגמת הרס המנגנון שלו, או אפילו לפגיעה למי שמבצע את המשימה. לכן ההמלצה הכמעט יחידה היא לפנות לחברה מקצועית בדיוק ברגע בו אתם מבחינים בסימני הנזילה, או אפילו חושדים בה בלבד.

השלבים ההכרחיים של איטום נזילה בחלונות

כמובן שהפעולה של איטום נזילות בחלונות אינה כוללת רק טיפול בגומיות שלו. מדובר כאן בתהליך מקיף הכולל כמה וכמה שלבים, ביניהם איטום של כל הנקודות הבעייתיות או כאלה שעלולות להתברר כבעייתיות בעתיד הנראה לעין: חיבור החלונות לקיר, המסילות, פתחי הברגים וכן הלאה. שלב מרכזי אחר בדרך לאיטום המושלם הוא יצירה של פתחי ניקוז, בסמוך לחלון ומסביב לו, צעד שיאפשר יציאה מיטבית של מים מהמבנה.

האיטום עצמו כולל בתוכו עבודות אלומיניום ומתכת כאלה או אחרות, הדורשות היכרות מלאה עם עולם החלונות. יש צורך בקיבוע מוחלט של החלון, תוך הקפדה על כמה דרישות חובה: שיפוע חיצוני, וידוא שישנם מספיק חורי ניקוז פתוחים, גימור מלא ומושלם של חיבורי החלון וכן הלאה.

אי אפשר להוציא מהתמונה את חומרי האיטום. כיום רבים המתקינים חלונות משתמשים בחומרי איטום אקריליים או אלסטומריים, שנוטים להיצמד היטב לאלומיניום אך אינם נמצאים בצורה מספקת לקירות. חידוש של האיטום אחת למספר שנים הוא חלק מרכזי בפתרון הבעיה, אם כי רבים ימליצו פשוט להשתמש בחומרי איטום איכותיים המיועדים מראש לאיטום חלונות.

בוודאי תשמחו לשמוע שאיטום חלונות הוא חלק מרכזי בשירותי תיקון החלונות שאנו מספקים, כך שפנייה אלינו תאפשר לכם שקט נפשי, ובעיקר – פתרון יסודי ומוחלט של הבעיה. אתם יותר ממוזמנים לפנות אלינו לקבלת ייעוץ מקצועי וטיפול יסודי בבעיה.

קבלו הצעת מחיר מהירה לתיקון