הבנת עלויות שיפוץ חדר אמבטיה קטן (ואיך לחסוך)

שיפוץ חדר אמבטיה

בבתים מודרניים רבים, לעתים קרובות אנו זוכים לראות חדר אמבטיה בגודל 5×8. אם יש לכם חדר אמבטיה כזה בבית, אולי תהיתם על עלויות שיפוץ קטנות של חדר אמבטיה בשלב מסוים. אחרי הכל, אם תשפץ את חדר האמבטיה כדי לשפר את האסתטיקה והפונקציונליות שלו, זה יכול גם  להגדיל את ערך המכירה של הבית שלך .

העלות הממוצעת של שיפוץ חדר אמבטיה קטן נעה בסביבות  25,500 עד  75,000 שקל. בין אם אתה רוצה ללכת על שיפוץ בקנה מידה מלא או קטן, אתה צריך להבין את ההיבטים השונים של שיפוץ חדר אמבטיה ואת העלויות שלו כדי לפתח את תקציב השיפוץ הנכון.

למה כדאי לשפץ את חדר האמבטיה?

לפני שנדון בעלויות שיפוץ חדר אמבטיה קטן , עלינו לנסות ללמוד מדוע לאנשים יש בעיות עם חדרי אמבטיה קטנים. כפי שסביר להניח שכבר ניחשתם, הבעיה העיקרית כאן היא חוסר המקום. רוב חדרי הרחצה הקטנים כוללים שירותים, אמבטיה, וארון יחיד סטנדרטי דחוסים בחלל זעיר. מסיבה זו, זה יכול להיות די לא נוח ומחניק.

עם זאת, עם הרעיונות הנכונים לשיפוץ חדר אמבטיה קטן, אתה יכול להפיק את המרב מהחלל שלך בקלות. על מנת לעשות זאת, עליכם לתכנן את התקציב בצורה נכונה ולקבל את ההחלטות הנכונות במהלך תהליך שיפוץ חדר האמבטיה .

העלות הממוצעת של שיפוץ חדר אמבטיה קטן

עלות ממוצעת שיפוץ חדר אמבטיה קטן
תמונה מאת Sidekix Media ב- Unsplash

לפי HomeAdvisor, העלות הממוצעת של שיפוץ חדר אמבטיה קטן היא כ-25,500 שקל. בהתאם לצרכי השיפוץ שלך, סכום זה יכול להיות גבוה יותר או נמוך יותר.

מומחי שיפוץ חדרי אמבטיה מציינים שעלויות העבודה נשארות פחות או יותר זהות ברוב הפרויקטים. מה שעושה הבדל משמעותי הוא עלות החומרים בהם נעשה שימוש.

להלן הערכה גסה של העלויות האישיות של האלמנטים הבולטים ביותר בפרויקט השיפוץ שלך. גורמים אלה ישפיעו על העלות הכוללת של פרויקט שיפוץ חדר האמבטיה שלך ויעזרו לך לתכנן את התקציב שלך.

רצפות

לפי הום סנטר, העלות הממוצעת של רכישה והתקנת אריחים בחדר אמבטיה קטן היא כ-2500 עד 5000 שקל. שיפוץ בתקציב? אתה יכול לחסוך סכום כסף מפתיע (בסביבות 1000 שקל) על ידי שימוש בריצוף קרש ויניל יוקרתי.

כשמדובר בהתקנת אריחים, עלויות העבודה יכולות להיות גבוהות במיוחד. אתה יכול לחסוך יותר כסף על ידי בחירה בעיצובי ריצוף סטנדרטיים לאמבטיה במקום בעיצובים משוכללים.

משטח עבודה/כיור/איפור

רכישה והתקנה של יחידת איפור לאמבטיה , עם השיש והכיור כלולים, תעלה לכם בסביבות 2500 ש"ח . אתה יכול גם לרכוש יחידה טובה למדי תמורת 1500 עד 2000 ש"ח  אם תבחר כיור אמבטיה קטן. מצד שני, ייתכן שתצטרך לשלם כ-4,000 שקל או יותר עבור כיור אמבטיה זוגי.

ברז כיור

תצטרך לשלם בסביבות 350 שקל עבור רכישת ברז כיור באיכות בינונית. אם ניקח בחשבון גם את עלויות ההתקנה של האינסטלטור, אתה עלול לשלם בסופו של דבר מחיר נוסף של 300 ש"ח , תלוי כמובן בכמות העבודה שאתה צריך לעשות.

כתוצאה מכך, בהתאם לסוג החומרים שאתה מחליט לקנות, עליך לנסות לשמור בצד כ-300 דולר לשלב זה של שיפוץ חדר האמבטיה.

מתקני מקלחת

עבור שילוב של ראש מקלחת וברז באיכות טובה, תצטרך לשלם בסביבות 300 עד 800 שקל. אתה יכול לשקול ללכת על גילוח מים, גשמים או ראשי מקלחת כף יד. זכור שראשי מקלחת מסוימים מותאמים לטיפול בלחץ מים בצורה יעילה יותר.

הגדולים יותר, למשל, אטרקטיביים אך יפרסו את המים על פני שטח גדול. מלבד זאת, תצטרך לשלם עלויות עבודה של בסביבות $300 גם כדי להתקין ראשי מקלחת גדולים יותר.

אביזרים לאמבטיה

ייתכן שתצטרך לשלם בסביבות  300 עד 800 שקל עבור מחזיק המגבות, מחזיק נייר הטואלט ומוט המגבות שלך, כולל עלויות עבודה וחומרים. אם אתה רוכש סט מקוון ותבחר בגישת עשה זאת בעצמך.

ללא קשר לעלות, עליכם לוודא שאתם מחברים אותם לחתיכים ומשדרגים כראוי את העוגנים. אלה שמצורפים איתם מורכבים מפלסטיק ואינם מחזיקים מעמד לאורך זמן.

שרותים 

תוכל לקנות שירותים הגונים ב-500 שקל ומגוון מעולה ויוקרתי  בכ-900 עד 1500 שקל. ו- 500 שקל נוספים עבור עלויות ההתקנה.

מקלחת ואמבטיה

הוספת אמבטיה או מקלחת חדשה היא אחד הגורמים החשובים ביותר המשפיעים על עלויות שיפוץ חדר אמבטיה קטן. אתה יכול להשיג יחידת פיברגלס די הגונה בסביבות  1000 עד  1500 שקל .

אם אתה יכול להרשות זאת לעצמך, אתה יכול ללכת על שיפוץ מקלחת מותאם אישית גם כן. לדוגמה, מקלחת אריחים עם מושב ספסל ונישה כלולים יעלה לך בסביבות 9,000 עד 12,500 שקל.

שינויי פריסה ואינסטלציה

תגרור גם עלויות שיפוץ קטנות יותר של חדר אמבטיה אם תבחר לשנות את פריסת חדר האמבטיה שלך. בממוצע, זה יכול לעלות לך בסביבות  5,800 עד 8,000 שקל.

מחיר זה כולל שינויים גדולים בפונקציונליות של חדר האמבטיה שלך. לדוגמה, אם אתה הופך את האמבט שלך למקלחת או מחליף אמבט ג'קוזי באמבטיה עצמאית צנועה יותר.

איך לחסוך כסף על שיפוץ חדר אמבטיה קטן?

שיפוץ חדר אמבטיה בתקציב נמוך
תמונה מאת פרד קלבר ב- Unsplash

שיפוץ חדר האמבטיה שלך לא חייב להיות עניין יקר. ישנן דרכים רבות לחסוך בעלויות שיפוץ חדר אמבטיה קטן. למשל, את עבודות ההריסה בחדר האמבטיה שלכם תוכלו לבצע בעצמכם.

הנקודה החשובה מכולן היא לקבל את ההחלטות הנכונות. לדוגמה, אתה לא צריך להרוס את כל חדר האמבטיה אלא אם כן זה נדרש לחלוטין. אם ריצוף חדר האמבטיה שלכם במצב טוב, כדאי להשאיר אותם כפי שהם ולהתמקד בהיבטים אחרים.

באופן דומה, עליך למצוא איזון בין עיצוב ופונקציונליות. תצטרכו לשלם עלות הרבה יותר גבוהה עבור החלפת כיור או הוספת מראה אופנתית עם חומרה ואורות חדשים. במקום זאת, נסה לשמור על הכל פשוט וודא שאתה מקדיש תשומת לב ראויה לפונקציונליות של חדר האמבטיה שלך, במיוחד אם אתה משפץ את חדר האמבטיה שלך לבד, אף תמיד תוכל להיעזר בשיפוצניק מומלץ.