דרכים איך לכוון מנוע של תריס חשמלי 💡

דרכים איך לכוון מנוע של תריס חשמלי

תיקון תקלות וכיוון מנוע בתריס חשמלי

תריס חשמלי, כאשר הוא פועל היטב, עשוי לשפר לכם את איכות החיים: האפשרות לפתוח או לסגור את התריס בלחיצת כפתור, או אפילו דרך שלט ואפליקצייה ייעודיים, קוסמת לרבים. כאשר התריס תקין, הוא יגיע לשלב התחתון ביותר כאשר אתם סוגרים אותו. בעת העלאת התריס, הוא ימוקם בקצה העליון של מסגרת החלון.

הבעיה מתחילה כאשר המיקום של התריס אינו מדויק, וכמובן כשהוא נתקע וממאן לעלות או לרדת למרות הלחיצות שלנו. אלו הם התרחישים העיקריים הדורשים כיוון תריס חשמלי, אחת הפעולות העיקריות שמספקות חברות המציעות שירותי תיקון תריסים בכלל ותריסים חשמליים בפרט.

החשיבות של כיוון תריס חשמלי

כיוון ותיקון תריס חשמלי הוא פעולה שתכליתה יצירת האיזון המתבקש במיקום התריס, כך שהוא ייפתח וייסגר באופן מדויק. הפעולה הזו נדרשת עקב יציאת התריס מאיזון, שעלולה כשלעצמה להתרחש מכמה סיבות עיקריות: מגע של התריס עם עצם זר (אבן, בורג או אפילו בעל חיים) המוציא אותו מאיזון, הפעלת כוח על התריס, מסילות מלוכלכות או אפילו שבורות, נזק לאחד הרכיבים הקטנים והדי רגישים המרכיבים את התריס החשמלי ועוד.

שימו לב שהכרחי לזהות מה בדיוק גם ליציאה מכיוון של התריס החשמלי לפני שניגשים לפתור את הבעיה. הסיבה היא שאם לא פותרים את הבעיה העיקרית, הרי שהיא צפויה לחזור גם לאחר שאתם מכוונים את התריס או אפילו לגרום לנזק משמעותי יותר. בעיות הגורמות לאיזון תריסים הרי אינן נפתרות מעצמן, כשברוב המקרים הן עלולות להפוך לחמורות יותר עם הזמן.

לכל תריס יש חוקים משלו

קצרה היריעה כאן מלפרט באריכות כיצד בדיוק מתבצע כיוון תריס חשמלי, מה גם שעשויה להיות השפעה למאפייני התריס (גודל, צורה, דגם וכדומה) ולגורמים שהביאו לאותה יציאה מאיזון. ברמה הכללית אפשר עם זאת לטעון שיש שני סוגים עיקריים של תריסים חשמליים, שכללי התיקון משתנים בכל אחד מהם.

הסוג הראשון הוא מנוע חשמלי עם כיוון לחיצים, שבא לידי ביטוי בהתקנה של שני לחיצים קטנים בכל אחד מצדי המנוע. העיקרון המרכזי בכיוון התריס במקרה הזה הוא לחיצה פנימה של הלחיצים, במקביל. לאחר מכן יש להוריד באופן ידני את התריס (מלאכה לא פשוטה לעיתים על רקע המשקל הגדול של התריס) ועצירה שלו בדיוק היכן שאתם מעוניינים. לאחר מכן משחררים את הלחיץ הראשון. השלב הבא הוא כיוון התריס בכיוון ההרמה, בצורה דומה, עם שחרור של הלחיץ השני בסוף התהליך.

הסוג המרכזי השני הוא מנוע חשמלי המכיל בורגי כיוון, שהותקנו על גביו מבעוד מועד. במקרה הזה הכיוון מבוסס בעיקר על סיבוב של הברגים, בכיוון השעון או בכיוון המנוגד לו (על פי המיקום הספציפי של התריס והייעוד שלכם) ועזיבה של הברגים כאשר אתם מגיעים לגובה הרצוי. גם כאן חשוב לבצע את הכיוון עבור מצב בו התריס נמצא בשיא הגובה שלו, וכמובן שגם המצב המנוגד. בדרך כלל הכיוון במישור הזה ייעשה על בסיס ניסוי וטעייה, עד שמגיעים לגובה האידיאלי בכל אחד מהתרחישים.

האם רצוי לבצע את המלאכה לבד?

כיוון תריס חשמלי הוא אחת מהפעולות העיקריות שחברות המציעות שירותי החלפת ותיקון תריסים מספקות. עבור אנשי מקצוע שעברו את ההכשרה הראויה, מנוסים בביצוע המלאכה ומכירים את חוקי המשחק העיקריים, מדובר במשימה פשוטה לביצוע באופן יחסי, שיכולה להיעשות תוך פרק זמן קצר. העלויות שלה משתנות בהתאם לדרגת החומרה של הבעיה, למאפייני התריס ולמדיניות החברה המבצעת, אבל החדשות הטובות הן שלרוב מדובר כאן בעלויות סבירות בהחלט של כמה מאות שקלים. אפשר לנצל את הזמנת בעל המקצוע לבצע פעולות תחזוקה שוטפות של התריס או אפילו שדרוגים שונים שלו: למשל התקנה של שלט, שצפוי להקל על החיים של בני הבית עוד יותר.

דרכים איך לכוון מנוע של תריס חשמלי – עובדה זו מסבירה היטב מדוע מומלץ שלא לקחת סיכונים, בתחום בו כל ניסיון לחסוך עלול להוליד עלויות גבוהות עבור תיקון הנזק והשבת המצב לקדמותו. מי שלא מכיר את המנגנון העומד בבסיס התריס החשמלי והאופן בו הוא פועל, עלול לגרום לנזק חמור ולעיתים גם בלתי הפיך. יש מקרים בהם הניסיון לכוון את התריס החשמלי עלול להרוס את המנוע שלו, והחלפה של מנוע בתריס חשמלי היא כידוע אחת מפעולות התיקון היותר יקרות שאפשר לחשוב עליהן. סיכון נוסף הוא מנפילה או ממגע פיזי של התריס הכבד עם אדם הנמצא בסמוך, והיו למרבה הצער כבר מקרים מעולם.

בדרך כלל מומלץ שלא להשתמש בתריס כאשר מבחינים שיש בו בעיה כלשהי, כולל בכל הנוגע לכיוון שלו. ניתן בהחלט ליצור קשר עם חברה המציעה שירותי תיקון תריסים בשלב הראשון, כדי לראות האם יש לה הנחיות כלליות עד להגעת בעל המקצוע.

שאלת הזמינות

כיוון תריס חשמלי הוא בעיה הדורשת כאמור פתרון, אם כי לא מדובר כאן לרוב בעניין של חיים ומוות. לכן אם אתם נתקלים בבעיה בכיוון התריס החשמלי באמצע הלילה או בשבת, תוכלו בדרך כלל לחכות עד לשעות העבודה המקובלות על מנת להזמין בעל מקצוע. שירות הניתן בשעות הסטנדרטיות יהיה מטבע הדברים זול יותר, כאשר מנגד עצם קבלת השירות בשעות חריגות עשויה להביא להתייקרות שלו בעשרות או במאות אחוזים.

עם זאת, מומלץ שלא להשתהות יותר מדי. העדיפו חברות אשר מציעות את שירותיהן באזור בו אתם נמצאים, מה שעשוי להביא לזמינות גבוהה שלו להיענות לקריאה וכמובן שגם להוזיל את העלויות של השירות. רצוי לראות מהי הזמינות של החברה מבחינת מצבת כוח האדם והציוד שיוכל לשמש למשימה. שימו לב שבדרך כלל אבחון הבעיה והפתרון שלה ייעשו מיד בזה אחר זה, כך שאפשר לפתור את הבעיה כולה תוך שעות בודדות.

חשוב שהחברה אליה פונים תהיה מקצועית, ישרה והגונה ככל שניתן. בדרך זו אנשיה יוכלו לספק ללקוח את מלוא הייעוץ וההכוונה, תוך הצגת מכלול האפשרויות העומדות מולו, העלויות של כל בחירה, היתרונות והחסרונות וכן הלאה. רצוי לכן לנסות ולחפש חוות דעת על החברה הספציפית, שעשויות להיות זמינות גם באינטרנט.

קבלו הצעת מחיר מהירה לתיקון