המדריך לתיקון גלגלי חלונות הזזה

המדריך לתיקון גלגלי חלונות הזזה

תיקון גלגלי חלונות הזזה

המפתח לתפעול תקין של חלונות נמצא פעמים רבות בפרטים הקטנים, אשר ההשפעה שלהם עשויה להיות גדולה במיוחד. הרכיבים הספציפיים משתנים בהתאם לסוג החלון ולעיתים אפילו הדגם הספציפי שלו. במאמר הבא נתייחס לגלגלים העומדים בבסיסם של חלונות ההזזה ומאפשרים את התנועה שלו לכל אחד מצדי החלון, ובעיקר לתרחישים האפשריים של בלאי או נזק הנגרמים להם.

הנזקים האפשריים של גלגלי חלונות ההזזה

השאלה הראשונה שחשוב לשאול היא באילו תרחישים עשוי להידרש תיקון גלגלי חלונות הזזה. למרות שהשאיפה כיום היא להתקין חלונות אשר כל אחד מרכיביהם הם באיכות גבוהה, בפועל עלולים לגלות שהגלגלים ניזוקים עם הזמן. אחרי שימוש תדיר בחלון ההזזה, ייתכן מצב בו הגלגלים ייצאו ממקום – מה שפוגע כמובן ביכולת לתפעל בצורה ראויה את החלון.

במקרים מסוימים, ייתכן שהבעיה בגלגלי חלונות ההזזה נובעת מראש מהתקנה לא נכונה של החלונות. יש חברות אשר מנסות להקל על עצמן ולהוזיל את העלויות באמצעות התקנה לקויה של הרכיבים השונים העומדים בבסיס חלון ההזזה. חשוב לציין שגם התכנון של החלון ורכיביו עלול להיות בעייתי. הגלגלים השונים המוצעים עבור חלונות הזזה נבדלים ביניהם במאפיינים דוגמת גודל, עובי ומשקל נשיאה מקסימלי. אם הם לא עולים בקנה אחד עם מאפייני החלון, הצפי הוא לתקלות שתתרחשנה הרבה יותר מוקדם ממה שאתם מצפים לו.

לכך ניתן להוסיף תרחיש בו הגלגלים בפרט ומערכת ההזזה של החלון בכלל ניזוקים עקב לחצים המופעלים עליהם, תפעול שגוי של החלון.

איך מזהים את הבעיה?

בשלבים המתקדמים שלה, בעיות בגלגלי חלונות ההזזה עלולים להביא לכך שלא ניתן יהיה לפתוח או לסגור כלל את החלון. אלא שעוד לפני שזה קורה, יש כמה סימנים מקדימים שעשויים להצביע על כך שדבר מה בחלון אינו כשורה, מה שדורש טיפול לפני שהבעיה מחמירה. באופן לא מפתיע, גם בתחום של תיקון חלונות התמונה עשויה להיות פשוטה וגם זולה יותר כאשר מטפלים בבעיות שלבים המוקדמים שלהן, ולפני שהן מתפתחות לממדי ענק.

במקרה של גלגלי חלונות הזזה, יש כמה סימנים מקדימים שצריכים להדליק אצלכם נורה אדומה. בעיקרו של דבר, מדובר בחלון אשר "מזייף" במהלך הפתיחה שלו. הוא עלול לקרטע מפעם לפעם, להיתקע במקום לכמה שניות, להרעיש, לחרוק וכן הלאה. סימנים כאלו מעידים על כך שדבר מה שאינו כשורה מתרחש לו מתחת לפני החלון. במקרה של חלונות הזזה, כאמור, ה"אשמים" העיקריים יכולים להיות הגלגלים.

השלבים לביצוע תיקון גלגלי חלונות הזזה

תיקון גלגלי חלונות הזזה מתבצע בדרך כלל לאחר שבעל המקצוע מגיע לשטח, בוחן את הבעיה ומנסה להבין מהם הגורמים האפשריים לה. לאחר האבחון הוא יכול להבין את ממדי התקלה ולפעול מיד על מנת לתקן אותה.

בהרבה מקרים תיקון גלגלי חלון הזזה מבוסס על פירוק הגלגלים הקיימים, החלפה שלהם באחרים וחיבור מחודש שלהם לפרופיל החלון. הסיבה העיקרית לכך היא שמחיר הגלגלים עצמם הוא נמוך מאוד – לרוב סביב כמה עשרות שקלים – כך שלא מקריבים כמעט דבר מבחינה כלכלית כאשר מחליפים אותם בחדשים. החלפה שכזו אף עשויה להאריך את משך החיים של החלון ולאפשר לכם תפעול פשוט ויעיל שלו לאורך זמן, מה שכמובן מרחיק מאוד את הביקור הבא של אנשי המקצוע.

עקב כך מומלץ מאוד שלא להתפשר בטיב הגלגלים שמשתמשים בהם, בהווה או בעתיד. הבחירה העיקרית היא בין גלגלי פלסטיק לבין גלגלי מתכת. רבים יטענו שפה מלא שמומלץ לבחור בגלגלי מתכת עקב העמידות הגבוהה שלהם בהשוואה לפתרונות הפלסטיק.

ומה לגבי המחיר?

העלות העיקרית של תיקון גלגלי חלונות הזזה לא קשור אם כן למחיר הגלגלים עצמם, אלא לעבודה הנדרשת מצידו של בעל המקצוע. המחיר הדרוש עבור התיקון משתנה בהתאם לסוג העבודה, לצורת הפתרון (למשל, עד כמה היה צריך לפרק את החלון לרכיביו) ולמשתנים אחרים. כמובן שאתם עשויים למצוא מחירים שונים בין חברות ואנשי מקצוע הפועלים בשדה המשחק.

ברמה הכללית אפשר לטעון שמדובר בבעיה שניתן בהחלט לפתור במהרה, במחיר שאינו משמעותי יתר על המידה. לכן מומלץ עוד יותר שלא להשתהות יותר מדי עם פתרון הבעיה, מכיוון שהסכום שאתם עלולים לשלם עבור התיקון בעת החמרת הבעיה צפוי להיות גבוה יותר.

אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה או בעיה הנוגעת לתריסים שלכם, ולתת לנו לעשות את העבודה עבורכם.

קבלו הצעת מחיר מהירה לתיקון