מנוע לתריס חשמלי

מנוע לתריס חשמלי

תריס חשמלי מגלם בתוכו שורה ארוכה של יתרונות: הוא מתקדם, נוח מאוד לתפעול וגם יוקרתי בכל קנה מידה. כדי שהיתרונות של תריסים חשמליים יבואו לידי ביטוי, ועל מנת שהם בכלל יפעלו כפי שמצפים מהם, אתם זקוקים למנוע שפועל ללא דופי.

רוב האנשים לא מעניקים את תשומת הלב הנדרשת למנוע במעמד ההתקנה של התריס, אלא רק כשהם סובלים מתקלה בתריס, אולם בכל מקרה כדאי להכיר אותו ולדעת מהן האפשרויות העומדות בתחום.

הסוגים העיקריים של מנועים לתריסים חשמליים

מנוע לתריס חשמלי נהוג לחלק לכמה סוגים עיקריים, כאשר אבחנה מרכזית היא בהתאם לצורת ההפעלה שלו. מבחינה מעשית, למרות שהמנוע דומה בין הדגמים השונים, מתווסף אליו חיישן שמסביר את ההבדלים הקיימים בפועל. האפשרות הראשונה היא להתקין מנוע מכני, בו הפתיחה והסגירה של התריסים נעשים באמצעות מתג הפעלה ייעודי המתחבר למערכת החשמל של הבית. הדבר דורש גישה ישירה למתגים בכל פעם שמעוניינים להפעיל את המנוע, אולם המחיר הדרוש להתקנה נוח יחסית. מנועים מהסוג הזה מופיעים בחלק מהמקומות בהגדרה "מנועים מחווטים".

האפשרות השנייה, ניחשתם נכון, היא לרכוש מנוע לתריס חשמלי המופעל באמצעות שלט רחוק – מה שידוע בז'רגון המקצועי כ"מנוע אלחוטי". זהו פתרון מתקדם, שאינו דורש תשתית מורכבת מדי (אין צורך במפסק חשמלי, אלא בנקודת הזנה חשמלית בלבד), אולם העלויות שלו גבוהות יותר. מנועים לתריסים חשמליים בעלי שלט רחוק כוללים פעמים רבות אפשרויות מתקדמות, דוגמת קביעת תרחישי הפעלה לתריסים או תפעול שלהם כאשר לא נמצאים בבית, דרך אפליקציה למשל.

מנוע לתריס חשמלי – המפרט הטכני של המנוע

מלבד סוג המנוע וצורת ההפעלה, קיימים הבדלים נוספים במאפיינים הטכניים של המנועים: בעיקר המהירות (ס.ל.ד), המספר המקסימלי של סיבובי המנוע, מומנט המנוע ועוד. אם בשלב הזה הרגשתם שאם הולכים לאיבוד, דעו לכם שזה אפשרי ואפילו הגיוני. סביר להניח שהנתונים האלו לא יגידו יותר מדי לאדם הממוצע המתקין מנוע עבור התריס החשמלי שלו.

מכאן, שישנה חשיבות מכרעת לפנייה לחברה מקצועית שמכירה את התחום ושתוכל "לתרגם" את צרכי ורצונות הלקוחות לכדי מאפיינים נקודתיים של המנוע בפרט והתריס החשמלי בכלל. אנשי החברה גם יבצעו באופן מיטבי את ההתאמה בין משקל המנוע למשקל התריס החשמלי כולו, על סמך חישובים שונים ותוך לקיחת מרווח ביטחון מסוים.

תיקון מנועים לתריסים חשמליים

למרות שמנוע איכותי לתריס חשמלי המותקן על פי הספר אמור להישמר היטב לתקופה של שנים, עדיין מדובר בפריט חשמלי שאינו חף מפני תקלות אפשריות. אם התריס החשמלי שלכם שובק חיים, מקרטע או אפילו נתקע לחלוטין, אין לכן ברירה אלא לפנות לחברה מקצועית שתוכל לטפל בבעיה. בהרבה מאוד מקרים אנשים המנסים לטפל בבעיה בעצמם מגדילים את הנזק והופכים את התיקון למורכב וליקר הרבה יותר.

תקלות במנוע התריס החשמלי עלולות להיגרם עקב כמה סיבות מרכזיות, לרבות פגיעה פיזית במנגנון, התקנה רשלנית שלו, בלאי של אחד הרכיבים ועוד. התיקון עם זאת אמור להיות פשוט באופן יחסי, כאשר העלויות הכרוכות בו הן בהחלט סבירות. גם אם ישנם מקרים מסוימים המייקרים את עלות התיקון – למשל תריס שנתקע בארגז הייעודי לו כשהוא מגולגל, כך שנדרש פירוק של הארגז – כמעט בכל המקרים מדובר במחיר הוגן שאפשר לעמוד בו בקלות יתרה.

אפשרות השדרוג של תריסים קיימים

בהרבה מאוד מקרים הקשורים לתכנון ולתפעול הבית, ההמלצה הכללית תהיה לחשוב כמה שיותר לעומק כבר בשלבים הראשונים. ההנחה היא שבדרך זו, ההתקנה של תשתיות מסוימות עשויה להיות פשוטה ומהירה יותר. אם נחזור למקרה של מנוע מחווט, לדוגמה, הרי שהוספה שלו במעמד ההתקנה של התריס עצמו עשויה למנוע את הצורך בעבודות תשתית נפרדות ובכך להקל על המלאכה ולהוזיל את העלויות שלה.

אבל אין מה לדאוג. גם אם לא חושבים מראש על התקנת מנוע לתריס חשמלי, ניתן לעשות זאת בכל שלב למעשה. חברה מקצועית הפועלת בתחום תדע בוודאי מהי הדרך הנכונה והיעילה ביותר לשדרג מערכת קיימת, במקסימום יעילות ובמינימום הוצאות.

ואפרופו המחיר – הוא תלוי בעיקר במשקל התריס החשמלי (החל מ-10 ק"ג ועד ל-120 ק"ג לרוב) ובצורת הפתיחה שלו. המחיר מתחיל בעיקרון מכמה מאות שקלים עבור העבודה, ויכול להגיע גם לאלפי שקלים. מומלץ בכל מקרה לברר בנקודת ההתחלה מה כולל השירות של החברה המבצעת, והאם ניתנת אחריות מלאה עבור התריס או המנוע.

קבלו הצעת מחיר מהירה לתיקון